۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴

رئیس شورای اسلامی استان زنجان:

آبیاری‌های قطره‌ای و مدیریت مصرف نهادینه نشده است

آبیاری‌های قطره‌ای و مدیریت مصرف نهادینه نشده است

زنجان-رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: آبیاری‌های قطره‌ای و مدیریت منابع آب در استان مصرف نهادینه نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر عابدینی ظهر دوشنبه در دیدار با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان، علیرضا جزءقاسمی، گفت: در حوزه آب ورشکست شده‌ایم و اب جایگزین ندارد.

وی با بیان اینکهدر این بخش نه تنها با بحران مواجهیم بلکه دچار ورشکستگی هستیم، اظهار کرد: مشکل خشک شدن اغلب قنات‌ها، چشمه‌ها و سدها در شهرستان‌های استان زنجان را داریم و با ادامه وضعیت فعلی طی یکی دو سال آتی با جنگ آب مواجه خواهیم شد.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: متأسفانه علی رغم مشکل شدید آبی همچنان استفاده از آب به شکل سنتی، آبیاری‌های قطره‌ای و مدیریت مصرف نهادینه نشده است.

عابدینی تاکید کرد: می‌توان به جای افزایش کشت محصولات آب بر و تولیدات آبزیان بیشتر به فکر فرآوری و صادرات محصولات موجود بود.

وی مدیریت منابع آبی را ضرورتی انکارناپذیر اعلام کرد و ابراز داشت: با استمرار مصرف فعلی فشار بر منابع آب واز بین رفتن اندک منابع موجود قطعی است.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان افزود: بسیاری از افراد که در روستاها ساخت و ساز دارند و از منابع آبی آن استفاده می‌کنند ساکن منطقه نبوده و صرفاً در روستا تفرجگاه دارند و همین امر مصرف آب روستاییان واقعی را نیز تحت شعاع قرار داده است.

در ادامه نماینده شورای شهرستان سلطانیه در شورای استان نیز از آب رسانی مطلوب روستاهای سلطانیه تشکر کرد و خواستار ساماندهی مصرف آب مهاجران فصلی به روستاها شد.

نماینده شورای شهرستان طارم گفت: طارم با کمبود آب شدید مواجه است به گونه‌ای که در اغلب روستاها با چالش و کیفیت نامناسب مواجه هستیم.

جواد محمدی شوری آب، کلرزنی ناکافی، فرسودگی لوله‌های انتقال آب و هدر رفتن آب را از جمله مشکلات این شهرستان اعلام کرد و گفت: کمبود نیروی تعمیرات حوزه آب و فاضلاب، نبود افراد ثابت در فیش نویسی کنتورها، نبود آب جایگزین برای مواقع بحرانی، پشت کنتورهای غیر مجاز و کمبود سدهای معیشتی از جمله مسائلی است که باید در اسرع وقت مرتفع شود.

کد خبر 5513208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha