۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

سامانه «شیما» همزمان با جشنواره مد و لباس فجر رونمایی می‌شود

سامانه «شیما» همزمان با جشنواره مد و لباس فجر رونمایی می‌شود

کرمانشاه- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به ضرورت پرداختن به حوزه طراحی و تولید پوشاک مناسب در کشور، گفت: سامانه «شیما» همزمان با جشنواره مد و لباس فجر رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید امامی عصر دوشنبه در نشست خبری که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: تاکید بر ساماندهی نظام طراحی در کشور برای فعال سازی و تقویت سامانه شیما، شناسه یکپارچه مد و لباس است و همزمان با یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در تیر ماه امسال رونمایی می‌شود.

وی افزود: رونمایی از این سامانه در ۱۸ تیرماه همزمان با برگزاری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر است و در این سامانه طراحان لباس‌های خود را ثبت کرده و طرح‌های ثبت شده در آن کد کالای ایرانی و اسلامی گرفته و مورد حمایت برای تولید قرار می‌گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: حمایت‌های ویژه‌ای از تولیدکنندگان که از سامانه شیما استفاده می‌کنند و دانشجویان طراحی لباس در سامانه انجام می‌شود.

امامی بیان کرد: از نیاز حداقل ۸۰ میلیون متر پارچه چادر کل تولیدات کشور، واردات تنها به ۴۰ میلیون متر می‌رسد و به همین علت باعث افزایش قیمت پارچه چادر در بازار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بر طراحی، تولید و توزیع لباس‌های زیبا، عفیفانه و ارزان قیمت تاکید می‌شود تا به تدریج جامعه به سمت فرهنگ ایرانی و اسلامی سوق داده شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه پوشاک و لباس که زبان دوم مردم هر کشور است، گفت: حوزه پوشاک در کشور در حال کمرنگ شدن و نابودی است و برای نخستین بار سند سند جامع پوشش ایرانی اسلامی تدوین شده و از جشنواره مد و لباس فجر را به صورت ویژه حمایت خواهد شد.

امامی تاکید کرد: بنا است که جشنواره لباس‌های محلی با کمک رایزن‌های فرهنگی در ۱۲ کشور برگزار شود و در این راستا رایزن‌های فرهنگی از ۴۰ کشور فعال به ۹۰ کشور افزایش پیدا می‌کند اما برای ادامه مسیر نیازمند راه اندازی کارگروه‌های مد و لباس در کشور و استان‌ها خواهیم بود.

کد خبر 5513549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha