۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۰۶

ساخت چرخ‌دنده‌های دقیق و گلوگاهی با محصولی ایران‌ساخت ممکن شد

ساخت چرخ‌دنده‌های دقیق و گلوگاهی با محصولی ایران‌ساخت ممکن شد

یک شرکت دانش‌بنیان دستگاهی را برای ساخت و سنگ‌زنی انواع چرخ‌دنده‌ها و پروفیل‌ها طراحی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سهراب یوسفی نژاد مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه قطعات مختلفی با دستگاه سی ان سی سنگ‌زنی ۵ محور پروفیل برای صنایع مختلف ساخته می‌شود، گفت: تاکنون ۲ دستگاه سنگ‌زنی ۵ محور پروفیل به‌منظور سنگ‌زنی انواع چرخ‌دنده‌های دقیق و پروفیل‌های مارپیچ طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: خروجی محصولات یا خدمات دستگاه سنگ‌زنی ۵ محور پروفیل در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، از قابلیت‌های این محصول می‌توان به ایجاد پروفیل‌های مختلف بر روی سنگ به روش سی ان سی بدون نیز به مکانیزم‌های پیچیده حرکتی اشاره کرد.

مدیر شرکت خاطر نشان کرد: این محصول می‌تواند پروفیل‌های مختلف بر روی ابزار ساینده بدون نیاز به مکانیزم‌های پیچیده ایجاد کند و همچنین قابلیت تغییر ابعاد و مشخصات چرخ‌دنده‌ها با تغییر پارامترهای ورودی توسط کاربر و جبران سازی خطاهای ساختی در پروفیل به روش اتوماتیک را نیز دارد.

به گفته وی، برخی از انواع چرخ‌دنده‌ها را فقط با این دستگاه می‌توان ساخت و تاکنون قطعات وارداتی مانند چرخ‌دنده‌های انواع پمپ‌ها با این دستگاه تولید شده است. این محصول نمونه داخلی دیگری ندارد و نمونه‌های وارداتی به علت قیمت بسیار بالا در داخل کشور محدود هستند. در حال حاضر در این شرکت ۱۳ نفر به‌صورت مستقیم و ۷ نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

کد خبر 5514161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha