طرح رژیم صهیونیستی برای مصادره هزاران هکتار از اراضی فلسطین

طرح رژیم صهیونیستی برای مصادره هزاران هکتار از اراضی فلسطین

رژیم صهیونیستی در تازه ترین پروژه خود برای شهرک سازی در نظر دارد هزاران هکتار از اراضی فلسطینیان را در حد فاصل شهر قدس اشغالی و بحر المیت در کرانه باختری مصادره کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، رژیم صهیونیستی در نظر دارد ده هزار هکتار از اراضی فلسطینان در حد فاصل شهر قدس اشغالی و بحرالمیت در کرانه باختری را برای شهرک سازی مصادره کند.

دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک سازی وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین در گزارش خود اعلام کرد: رسانه‌های صهیونیست از پروژه جدید شهرک سازی که بزرگترین و خطرناک‌ترین طرح به حساب می‌آید، خبر دادند چرا که حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی فلسطینیان را مصادره می‌کند.

در این گزارش آمده است: مسئولان رژیم صهیونیستی طرحی برای ایجاد یک شهرک در بخش شمالی شرقی قدس اشغالی دارند و طرح یهودی سازی را شروع کرده اند که باعث چند پاره شدن شرق بیت المقدس می‌شود.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی عملیات شهرک سازی را در کل منطقه کرانه باختری و نابلس نیز تشدید کرده است و اخیراً از اجرای پروژه ساخت ۱۰۰ واحد شهرک نشینی در شهرهای نابلس و رام الله خبر داده است.

گزارش مذکور می‌افزاید: نظامیان صهیونیست چندین خانه را در شهرک «صور باهر» و» «بیت حنینا» در قدس اشغالی و یک خانه را در اردوگاه عقبه جبر در اریحا تخریب کرده و به صاحبان چندین منزل و مجتمع تجاری اخطار تخریب صادر کرده اند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی معتقد است شهرک‌هایی که در قدس و کرانه باختری احداث می‌شوند عمق راهبردی این رژیم است که مانع از تأسیس کشور فلسطین می‌شود که می‌تواند در آینده تهدیدی برای این رژیم باشد.

در چنین شرایطی استمرار شهرک سازی از سوی رژیم صهیونیستی حاوی این پیام است که این رژیم هیچ حدو مرزی برای خود قائل نیست و همچنان به اشغال بقیه مناطق فلسطینی نشین در کرانه باختری چشم دوخته است.

کد خبر 5517696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha