۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۰۹

مطالبات مردم خراسان شمالی- ۲

پول صنایع خراسان شمالی نباید در بانک سایر استان‌ها انباشت شود

پول صنایع خراسان شمالی نباید در بانک سایر استان‌ها انباشت شود

بجنورد-مسئول مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد با اشاره به انباشت سرمایه صنایع خراسان شمالی در سایر استان‌ها، گفت: این مسئله باعث کاهش عدالت اجتماعی می‌شود لذا باید جلوی آن را گرفت.

محسن نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق اخبار بناست رئیس جمهور آخر هفته به خراسان شمالی سفر کند و این مسئله برای مردم استان اهمیت زیادی دارد.

مسئول مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد ادامه داد: خراسان شمالی با کمبودهای شدیدی در زیرساخت‌ها مواجه است که بارها و بارها از زبان مسئولان، رسانه‌ها و فعالان سیاسی اجتماعی بازگو شده است.

وی افزود: بعید است که مسئولان کشوری از وضعیت دردناک خراسان شمالی در زمینه‌هایی همچون تورم، شاخص فلاکت، شاخص‌های بهداشتی و درمانی و… آگاهی نداشته باشند.

نجفی با تاکید بر اینکه مسئولان ملی موظف به افزایش عدالت اجتماعی در جامعه هستند، گفت: از این رو با اختصاص بودجه‌های کلان باید فاصله خدمات در شهرهای بزرگ و کوچک کاهش یابد.

مسئول مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد تصریح کرد: اکنون خراسان شمالی نه تنها سهم اندکی از بودجه‌های کشوری دارد بلکه سرمایه صنایع استان در بانک‌های سایر استان‌ها انباشته شده است و این مسئله باعث کاهش سرمایه در گردش بانک‌ها و در ادامه کاهش ارائه تسهیلات به مردم می‌شود.

وی افزود: رئیس جمهور پیش از سال ۱۴۰۱ در سفر به یکی از استان‌ها، به مسئولان دستور داد تا مقدمات عدم خروج پول صنایع هر استان از محل استقرارش را فراهم کنند؛ اما با گذشت چند ماه از این دستور همچنان این مسئله مغفول مانده است.

نجفی گفت: کلنگ زنی و یا تخصیص اعتبار به چند پروژه نیمه تمام به تنهایی نمی‌تواند عدالت اجتماعی را گسترش دهد و باید ساختارهایی از جمله مورد ذکر شده اصلاح شود.

کد خبر 5519687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha