۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی:

حدود ۴۰ هزار اظهارنامه مالیاتی در استان مرکزی ارائه شده است

حدود ۴۰ هزار اظهارنامه مالیاتی در استان مرکزی ارائه شده است

اراک - سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: از تعداد ۶۸ هزار مؤدی تاکنون حدود ۴۰ هزار اظهارنامه مالیاتی در استان مرکزی ارائه شده است.

علی حبیبی کمیجانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد مالیاتی استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: از تعداد ۶۸ هزار مؤدی تاکنون حدود ۴۰ هزار اظهارنامه مالیاتی ارائه شده که از این میزان ۳۱ هزار نفر از صاحبان مشاغل، اظهارنامه توافقی تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند که ۸۰ درصد آن‌ها نیز از مالیات معاف شده‌اند.

وی افزود: مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی و یا بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم تا پایان خردادماه بوده است که برای همراهی با مؤدیان مالیاتی، سازمان امور مالیاتی کشور، مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی را تا ۱۵ تیرماه تمدید کرد.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی عنوان کرد: تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم به منظور کمک به مؤدیانی است که از سطح درآمدی پایین‌تری برخوردار بوده و علاوه بر آن اسناد و مدارک فعالیت‌های اقتصادی خود را نگهداری نکرده‌اند.

حبیبی کمیجانی با بیان اینکه تنها حدود ۳ درصد از مالیات‌های وصولی استان مرکزی از محل مالیات بر درآمد صاحبان مشاغل است، عنوان کرد: افزایش در مالیات صاحبان مشاغل رشد چشمگیری در میزان وصولی استان مرکزی ندارد و هدف از بررسی تراکنش‌ها و دستگاه‌های کارت‌خوان، شناسایی مؤدیان فاقد پرونده مالیاتی برای حرکت به سمت عدالت مالیاتی است.

مؤدیان باید تراکنش‌های تجاری خود را از حساب‌های شخصی جدا نمایند

وی ادامه داد: مؤدیان در نظر داشته باشند که بر اساس قانون تراکنش‌های دستگاه‌های کارت‌خوان حساب‌های تجاری مشمول محاسبه مالیات است از این رو در سال جاری اقدامات لازم برای تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی انجام شده تا در آینده دچار ابهام و مشکل در این زمینه نشوند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی بیان کرد: مؤدیان مطابق قانون باید تراکنش‌های تجاری خود را از حساب‌های شخصی جدا نمایند تا بر اساس فعالیت تجاری مؤدیان مالیات محاسبه شود، اما این تفکیک در سال‌های گذشته به درستی بوسیله مؤدیان انجام نشده و هم اکنون در محاسبه مالیات موجب بروز مشکلاتی برای مؤدیان و ادارات امور مالیاتی شده است.

حبیبی کمیجانی تصریح کرد: برای همراهی با مؤدیان مالیاتی شناخته شده و فعالان اقتصادی دارای پرونده مالیاتی و رسیدگی به عملکرد سال ۱۳۹۹ اصل بر اعتماد مؤدیان محترم مالیاتی است.

وی با بیان اینکه تراکنش‌های بانکی سال ۱۳۹۹ ملاک محاسبه مالیات نیست، گفت: اکنون برای عملکرد سال ۱۴۰۰ موعد ارائه اظهارنامه یا فرم تبصره ماده ۱۰۰ است و سازمان امور مالیاتی، همراهی با مؤدیان مالیاتی همراهی لازم را خواهد داشت.

کد خبر 5520050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha