در تماس تلفنی؛

وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی گفتگو کردند

وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی گفتگو کردند

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از گفتگوی تلفنی خود با وزیر خارجه آمریکا پیرامون تحولات منطقه از جمله سفر جو بایدن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از گفتگوی تلفنی خود با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا خبر داد.

بر اساس این گزارش، لاپید گفت که در تماس تلفنی با بلینکن با وی پیرامون آخرین تحولات منطقه از جمله سفر آتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه رایزنی کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین افزود که در این گفتگوی تلفنی در مورد سفر آتی خود به ترکیه هم به بلینکن توضیحاتی ارائه کرده است.

در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا از ایران به عنوان یکی از موضوعاتی نام برد که در سفر جو بایدن به فلسطین اشغالی و عربستان سعودی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وزارت خارجه آمریکا افزود: شراکت راهبردی آمریکا با اسرائیل به اینکه چه کسی در کاخ سفید سکاندار است یا در مسند نخست وزیری در اسرائیل است، بستگی ندارد.

این در حالی است که «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم پیش از این گفته بود: هدف اولیه اسرائیل در سفر آتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نهایی کردن برنامه اقدام مشترک روشن همراه با ایالات متحده برای توقف برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.

به گفته نفتالی بنت، در سفر جو بایدن به منطقه که قرار است در ۱۳ ماه جولای میلادی آغاز شود، رئیس جمهور آمریکا همچنین به «تقویت معماری‌های منطقه‌ای بین بازیگران میانه‌روتر در منطقه» می‌پردازد.

انتظار می‌رود بایدن در تاریخ ۱۳ تا ۱۴ جولای به تل آویو سفر کند. او شب را در قدس سپری خواهد کرد و با یائیر لاپید، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی گفتگو خواهد کرد.

کد خبر 5520535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha