۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل عنوان کرد؛

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر از ابتدای سال در استان اردبیل

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر از ابتدای سال در استان اردبیل

اردبیل- مدیرکل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی به ۳ هزار و ۳۹۷ نفر حادثه دیده در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ توسط عوامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضربی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل در سه ماهه سال ۱۴۰۱ به ۳ هزار و ۳۹۷ نفر حادثه دیده امدادرسانی کردند که ۲۹۴ نفر در حوادث جاده‌ای، ۲۶۸ نفر در حوادث سیل و آب گرفتگی، ۱ هزار و ۵۳۹ نفر در برف و کولاک، ۱ هزار و ۲۶۰ نفر در برنامه‌های مناسبتی، ۲۳ نفر در کوهستان، ۷ نفر در خدمات حضوری، ۴ نفر در حوادث دریایی و ساحلی و ۲ نفر در حوادث شهری حادثه دیده بودند.

وی با بیان اینکه این مجموعه با تکیه بر نجاتگران، جوانان، داوطلبان و گروه‌های مختلف امداد و نجات سعی می‌کند در طول سال خدمات مختلفی را ارائه کند، افزود: همچنین به ۱۲۶ فقره حادثه امدادرسانی شده است و در این حوادث ۲۱۹ نفر مصدوم شده بودند که ۴۳ نفر توسط عوامل جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی استان اردبیل انتقال داده شده و ۱۴ نفر هم به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به افزایش خانه‌های هلال در سطح استان بیان کرد: خانه‌های هلال به نوعی رابط بین جمعیت هلال احمر و مردم منطقه هستند که در مواقع لزوم می‌توانند بازوان اجرایی جمعیت باشند و با افتتاح ۲۰ خانه هلال در هفته هلال احمر، مجموع خانه‌های هلال در استان به ۲۱۰ خانه رسید.

ضربی ادامه داد: جمعیت هلال احمر با ۱ هزار و ۴۲۳ نفر روز نیروی عملیاتی در قالب ۳۶۹ تیم عملیاتی و با به کارگیری ۲۷۵ دستگاه روز خودروی عملیاتی برای امدادرسانی به این حوادث بسیج شده بودند.

وی کمک‌های داوطلبانه هلال احمر را با همراهی خیرین در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی یادآور شد و اضافه کرد: هر چند محوریت کار هلال احمر امدادرسانی به ویژه در زمان وقوع حوادث است اما این مجموعه سعی کرده تا در تمام زمینه‌ها در کنار مردم بوده و معین دولت و دستگاه‌های اجرایی به حساب می‌آید.

کد خبر 5520726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha