۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰

پیگیری های مهر جواب داد؛

دستور ویژه فرمانده انتظامی کردستان برای پاکسازی میدان نبوت سنندج

دستور ویژه فرمانده انتظامی کردستان برای پاکسازی میدان نبوت سنندج

سنندج- فرمانده انتظامی کردستان به رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان دستور داد که ظرف ۱۰ روز پیش رو اقدام به پاکسازی میدان نبوت سنندج از لوث معتادان و فروشندگان مواد مخدر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی آزادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته مبارزه با مواد مخدر از اول تا هشتم تیرماه بوده و هر سال برنامه‌های مختلفی در طول این هفته برگزار می‌شود.

وی افزود: دیدار با ئمه جمعه، سخنرانی قبل از خطبه‌ها، پاکسازی مناطق آلوده، جمع آوری معتادان متجاهر، برگزاری مسابقات ورزشی و نمایشگاه‌ها، دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان تصریح کرد: ساماندهی ممعتادان متجاهر یکی از مطالبات به حق مردم استان است و نیروی انتظامی برای انجام آن تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی افزود: شهروندان کردستانی می‌توانند مزاحمت و حضور معتادان متجاهر در محافل عمومی را به سامانه‌های تلفنی ۱۲۸ و ۱۱۰ منعکس کنند تا همکاران ما بلافاصله در محل حاضر شوند و آنان را جمع آوری کنند.

سردار آزادی بیان کرد: مواد مخدر یکی از آسیب‌های اجتماعی خانمان سوز در جامعه است که جرایم دیگری از جمله سرقت، قتل و … را به دنبال دارد.

سردار آزادی افزود: در سه ماهه بهار امسال ۶۱۲ معتاد متجاهر از سطح استان جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد داده شده است.

وی با اشاره به پخش ویدئویی در فضای مجازی از حضور یک شهروند با وضعیت نامناسب در میادین اصلی شهر سنندج، عنوان کرد: این فرد معتاد نیست بلکه یک بیمار روحی روانی است و هیچ کمپ و بیمارستانی هم حاضر به پذیرش او نیست.

سردار آزادی به جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان دستور داد تا این فرد دستگیر و در مراکز درمانی مرتبط با وضعیت او بستری شود و مراحل درمانی او نیز دنبال شود.

وی همچنین دستور داد تا ظرف مدت ۱۰ روز به موضوع حضور معتادان و خرده فروشان مواد مخدر در میدان نبوت سنندج رسیدگی شود و عاملین پخش مواد مخدر در این محل دستگیر شوند.

سردار آزادی خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری ۳۷۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و هزار و ۹۰ نفر هم مرتبط با توزیع و مصرف مواد مخدر در استان دستگیر شده اند.

گفتنی است خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری مهر در ماه‌های گذشته در قالب چندین گزارش خبری و تصویری اقدام به بازتاب دغدغه‌های مردم سنندج در خصوص وضعیت ناگوار میدان نبوت این شهر و جولان معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر کرده بودند که بالاخره این پیگیری‌ها نتیجه داد و امروز فرمانده انتظامی کردستان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار مهر اقدام به صدور دستور فوری کرد.

کد خبر 5521155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha