۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۵۴

رانیل ویکرم سینگ:

اقتصاد سریلانکا کاملا از هم پاشیده است

اقتصاد سریلانکا کاملا از هم پاشیده است

نخست‌ وزیر سریلانکا با اشاره به اقتصاد فروپاشیده این کشور گفت: نمی‌ توانیم حتی هزینه واردات نفت را پرداخت کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رانیل ویکرم سینگ» نخست وزیر سریلانکا امروز چهارشنبه در سخنانی در پارلمان این کشور گفت که اقتصاد این کشور از هم پاشیده تا حذی که دیگر نمی‌ توانند حتی هزینه واردات نفت را پرداخت کنند.

نخست وزیر سریلانکا با بیان اینکه سریلانکا با بحران شدید اقتصادی فراتر از کمبود سوخت، گاز، برق و مواد غذایی روبرو است، در این خصوص اضافه کرد: اقتصاد ما کاملاً از هم پاشیده است. نمی‌ توانیم حتی هزینه واردات نفت را پرداخت کننیم و دولت فرصت مهار این بحران را از دست داده است.

رانیل ویکرم سینگ در این باره افزود: این جدی ترین مشکل ما تا امروز است. هیچ کشور یا سازمانی در دنیا نمی خواهد به ما نفت بفروشد. آنها مخالف هستند که در ازای پول نقد به ما نفت بدهند.

گفتنی است که این کشور با بدهی خارجی سنگینی مواجه بوده و توان بازپرداخت آن را ندارد.

وی 26 اردیبهشت ماه نیز اعلام کرده بود که بنزین این کشور تمام شده است.

«ویکرم سینگ» خطاب به مردم سریلانکا نسبت به تشدید بحران در ماه های آتی هشدار داده و گفته بود که بنزین سریلانکای بحران زده تمام شده؛ زیرا نمی توانیم ارز لازم برای تامین مالی واردات را فراهم کنیم؛ در حال حاضر، فقط برای یک روز ذخایر بنزین داریم.

پس از تشدید درگیری‌ها و اقدامات خشونت آمیز در کلمبو، پایتخت این کشور «ماهیندا راجاپاکسه» نخست وزیر پیشین سریلانکا از سمت خود کناره گیری کرد. ماهیندا راجاپاکسه پس از هفته‌ ها تظاهراتی که کشورش را به لرزه درآورده و مردم نارضایتی خود را از سیاست‌ های دولت ابراز داشتند، استعفا داد.

سریلانکا با بحران اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می‌ کند. بحران اقتصادی در سریلانکا پس از دست دادن درآمد حیاتی این کشور که به طور سنتی از گردشگری است، شروع شد و این ضرر و زیان در بحبوحه همه گیری جهانی ویروس کرونا و محدودیت‌ های اعمال شده برای جلوگیری از گسترش این بیماری تشدید شد.

کد خبر 5521414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha