وزیر دفاع یمن:

تسلیحات موشکی راهبردی یمن برای چندین دهه جنگ کفایت می کند

تسلیحات موشکی راهبردی یمن برای چندین دهه جنگ کفایت می کند

«محمد ناصر العاطفی» تأکید کرد که ذخیره تسلیحات راهبردی و به ویژه موشک های بالستیک نیروهای مسلح یمن برای چندین دهه جنگ و حضور در نبرهای مستمر کفایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در صنعا گفت: ذخیره تسلیحات راهبردی نیروهای مسلح یمن و در رأس آن موشک‌های بالستیک، برای چندین دهه جنگ و حضور در نبردهای مستمر کفایت می‌کند.

وزیر دفاع یمن، پیشرفت چشمگیر در صنایع نظامی یمن را مهمترین پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی دانست و افزود: آینده منطقه بر اساس نتایج این مواجهه تاریخی در یمن رقم خواهد خورد. متجاوزان که فکر می‌کردند می‌توانند معادلات منطقه‌ای را بر مبنای طراحی‌های خودشان رقم بزنند، فراموش کرده بودند که قدرت الهی در کنار مدافعان از حریم امت اسلامی قرار دارد.

سرلشکر العاطفی در دیدار امروز خود با سرلشکر «یحیی عبدالله الرزامی» رئیس کمیته ملی نظامی و اعضای این کمیته گفت: یمن و رهبری آن در صنعا امنیت، ثبات و صلح شرافتمندانه مبتنی بر رفتار برابر را در اولویت قرار می دهند، به گونه ای که به حاکمیت ملی و تصمیم گیری حاکمیتی یمن لطمه ای وارد نشود.

وی افزود: ما موافق برقراری صلح قهرمانانه هستیم که سقف اصلی آن تأمین منافع عالی یمن و سربلندی، استقلال و پیروزی مسائل راهبرد ملی ملت یمن است.

العاطفی در ادامه ضمن ارسال پیام به ائتلاف سعودی گفت: ما اینجا هستیم و از موضع مسئولانه و با تکیه بر جایگاه ثابت خود این نکات را به شما گوشزد می‌کنیم که باید ماهیت و ابعاد آن را درک کنید.

العاطفی ادامه داد: ما بانک اهداف خود را در عمق کشورها و پایتخت‌های متجاوز مشخص و آن را به روزسانی کرده‌ایم و اگر در محاصره و تجاوز پافشاری کنند، حوادث پیش رو آنها را شگفت‌زده خواهد کرد.

این مقام ارشد نظامی یمن تصریح کرد: بخش صنعت نظامی و کارشناسان یمنی به صورت شبانه روزی برای توسعه و تقویت برنامه تسلیحات راهبردی و در رأس آن موشک های بالستیک و پهپادهای پیشرفته تلاش می کنند.

وزیر دفاع یمن خاطرنشان کرد: به ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن توصیه می کنیم که میزان صبر و بردباری ما را امتحان نکنند چرا که ما قادر هستیم ضربات دردناکی به آنها وارد کنیم.

وی در پایان بر پایبندی نیروهای مشترک یمنی به آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل با وجود نقض مکرر آن توسط متجاوزان و مزدوران سعودی تأکید کرد.

کد خبر 5523326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha