۹ تیر ۱۴۰۱، ۹:۲۰

مدیرکل تعاون البرز تأکید کرد؛

ضرورت راه‌اندازی کاریابی‌های جدید در نقاط جدید البرز

 ضرورت راه‌اندازی کاریابی‌های جدید در نقاط جدید البرز

البرز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بر ضرورت راه‌اندازی کاریابی‌های جدید در نقاط فاقد کاریابی در شهرستان‌های استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله دارایی صبح پنجشنبه در جلسه کمیته اشتغال قرارگاه اجتماعی استان البرز اظهار کرد: این جلسه به منظور معرفی بسته خدمات اشتغال و کارآفرینی شامل ارائه خدمات تسهیلات اشتغال روستایی، مشاغل خانگی و استفاده از اعتبارات اشتغال زایی تبصره ۱۸ و سایر خدمات در اعطای مجوزهای کاریابی و مراکز مشاوره برگزار شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های صورت گرفته در اجرای سیاست‌های اشتغالزایی و همچنین ارائه خدمات و تسهیلات توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان چون بهزیستی، کمیته امداد امام خمین (ره) و همچنین بسیج سازندگی و سایر دستگاه‌های دارای مأموریت در سال جاری در خصوص بسته پیشنهادی خدمات رسانی حوزه اشتغال و کارآفرینی اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: به منظور اجرای مصوبه قرارگاه اجتماعی استان و با دستور استاندار محترم البرز، پیش‌بینی‌های لازم جهت هماهنگی دستگاه‌های دارای وظایف در حوزه اشتغال در استان البرز، مقرر شد جهت ارائه خدمات به جامعه هدف خانه‌های محلات در سطح شهرستان‌های استان با نظارت و راهبری فرمانداران عزیز در استان است، نسبت به شناسایی کارجویان و بانک‌های اطلاعاتی تهیه شده، خدمات مربوط به این بخش به صورت هماهنگ‌تر صورت پذیرد.

وی با تاکید ضرورت راه‌اندازی کاریابی‌های جدید در نقاط فاقد کاریابی در شهرستان‌های استان گفت: بررسی‌های صورت گرفته در برخی از محلات، نقاطی که وجود کاریابی‌ها و مراکز مشاوره بیش از سایر مناطق احساس می‌شود، نسبت به اعطای مجوز مراکز کاریابی و مشاوره شغلی به صورت الکترونیکی و فیزیکی اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت تا افراد کارجو بتوانند هر چه زودتر به مراکز تولیدی و صنعتی معرفی و مشغول به کار شوند.

دارایی گفت: در این جلسه مقرر شد بانک‌های اطلاعاتی که توسط خانه‌های محله در شهرستان‌ها در طول این مدت نسبت به شناسایی افراد کارجو اقدامات لازم صورت پذیرفته در اختیار کاریابی‌ها قرار گیرد تا مقدمات اشتغال فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه در خصوص هماهنگی‌های بیشتر در ارائه تسهیلات کارآفرینی همچنین بیان کرد: در بخش خدمات اشتغال و کارآفرینی تسهیلاتی شامل تسهیلات اشتغال روستایی، مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ پیش بینی‌های لازم صورت پذیرفته است و انتظار دارم رؤسای محترم ادارات کار و رفاه اجتماعی در سطح شهرستان‌های استان با هماهنگی فرمانداری‌ها و ارتباط با خانه‌های محلات نسبت به تبیین خدمات مربوط به حوزه مأموریتی خود اقدام کنند.

اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری ابلاغ شد

در جلسه معاون اشتغال تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در این اداره کل برگزار شد، اعتبارات مربوط به تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.

ابراهیم شادمهر، معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز اظهار کرد: دولت در سال جدید در مجموع ۹۷۵ میلیارد ریال اعتبارات در بخش مشاغل خانگی پیش‌بینی کرده است که برای طرح‌های گروهی پشتیبان تا سقف ۲۰ میلیارد ریال برای حداقل اشتغال ۴۰ نفر و به ازای هر نفر حداکثر ۵۰۰ میلیون ریال و سفت پرداخت طرح‌های فردی مستقل به ازای هر نفر هزار میلیون ریال و در مجموع ۱۰ میلیارد ریال خواهد بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر اعطای تسهیلات اشتغال مشاغل خانگی برای گروه‌ها و نفرات متقاضی جدید، در خصوص اعطای تسهیلات به پیشران‌های فعال در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خود نیز اعتباراتی پیش بینی شده است که در صورت ارایه طرح‌های توسعه‌ای خود می‌توانند از این اعتبارات استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه افزود: منابع اعتباری به بانک‌های عامل استان شامل بانک توسعه تعاون به میزان ۳۵۰ میلیارد ریال، بانک کشاورزی ۱۵۰ میلیارد ریال، پست بانک ۹۵ میلیارد ریال و بانک رفاه کارگران نیز ۳۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی در ادامه گفت: دستورالعمل اجرایی ایجاد ۹۷۵۰ شغل خانگی در استان البرز پیرو ابلاغیه مورخ پنجم تیر ماه ۱۴۰۱ بر پرداخت تسهیلات به صورت فردی و پشتیبان و همچنین اولویت پرداخت به پشتیبان فعال و تعاونی‌ها و پرداخت مجدد اعتبارات خاص پشتیبان که تعهدات قبلی را انجام داده‌اند و قصد توسعه فعالیت پشتیبانی را دارند تاکید دارد.

معاون اشتغال داره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی از پرداخت تسهیلات به متقاضیان که آمادگی لازم جهت ورود به مشاغل خانگی را دارند خواست نسبت به ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی و طی مراحل و صدور مجوزهای لازم نسبت به پیگیری استفاده از تسهیلات اعتباری قرض الحسنه مشاغل خانگی از آدرس http://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ اقدام کنند.

شایان ذکر است متقاضیانی که فاقد گواهی تجربه یا مهارت می باشندف در طرح جدید ۶ ماه فرصت دارند تا نسبت به ارائه مدارک مهارت اقدام کنند و در ابتدا فقدان مدارک مربوط به گواهی تجربه و مهارت مانعی برای ثبت نام و استفاده از تسهیلات مربوط نخواهد بود.

در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه اشتغال و کارآفرینی و همچنین مسئولین خانه‌های محلات نیز به بیان دیدگاه‌های خود و همچنین ضرورت‌های خدمات در محیط پیرامونی فعالیتی خود پرداختند.

کد خبر 5527204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha