۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳

لاوروف:

آمریکا به دنبال تضعیف اتحادیه اروپاست

آمریکا به دنبال تضعیف اتحادیه اروپاست

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا سعی می‌کند در تحریم‌های اقتصادی علیه دیگر کشورها اتحادیه اروپا را قربانی منافع خود کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد نشست اخیر ناتو نشان داد سران این ائتلاف به دنبال اطاعت بی قید و شرط تمامی کشورها از خود هستند.

وزیر خارجه روسیه صریحاً تاکید کرد: بر این باورم انتظارات آنها بر همگان روشن است. آنها ابایی از صحبت کردن درباره آن ندارند و در نشست سران ناتو در مادرید بار دیگر آن را عنوان کردند. آنها انتظار اطاعت بی قید و شرط از همه کشورها دارند که موید منافع خودخواهانه آنها و در درجه اول، منافع آمریکاست.

لاوروف یادآور شد که اروپای مدرن در قالب اتحادیه اروپا در حال از دست دادن استقلال خود یا نشانه‌های استقلالی است که قبلاً داشته و در این باره کاملاً تسلیم مواضع تحمیلی آمریکا شده است.

وی تحریم‌های اقتصادی و رد واردات روسیه و از بین بردن زنجیره‌های لجستیکی و مالی، که دهه‌ها شکل گیری آن طول کشید، را نمونه‌ای از تسلیم اروپا دربرابر خواسته‌های آمریکا دانست.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: اگر به فهرست تحریم‌های موجود نگاهی بیندازیم، به تحلیل جالبی میر سیم. اگر تحریم‌های وضع شده علیه روسیه و بلاروس از سوی کشورهای اروپایی و تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا را با هم مقایسه کنید، (مشخص می‌شود) که اساساً آمریکا سعی می‌کند در زمینه‌هایی که به آسیب جدی به اقتصاد آن آسیب منجر می‌شود، چندان فعال عمل نکند.

لاوروف یادآور شد که واشنگتن نه تنها به دنبال تضعیف روسیه بلکه در پی تضعیف اتحادیه اروپا به عنوان رقیب خود است.

کد خبر 5527844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha