۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲

دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل:

در صورت اخراج روسیه از شورای امنیت، کل سازمان ملل باید منحل شود

در صورت اخراج روسیه از شورای امنیت، کل سازمان ملل باید منحل شود

دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل درخواست رئیس جمهور اوکراین برای اخراج این کشور از جمع اعضای شورای امنیت را بی اساس خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نسبت به درخواست اوکراین برای حذف این کشور از شورای امنیت واکنش نشان داد.

وی گفت: حذف روسیه از شورای امنیت تنها در صورتی امکان پذیر است که سازمان ملل به طور کلی منحل شود.

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: طبیعتاً همه مردم عادی نیز متوجه می‌شوند که این سناریو تنها زمانی امکان‌پذیر است که سازمان ملل منحل شود و دوباره ایجاد شود.

این مقام روس گفت: وظیفه اوکراین این بوده است که اعضای شورای امنیت سازمان ملل، را که به شکل فزاینده ای از مسئله اوکراین خسته شده اند، در این باره تحریک کند.

پولیانسکی با بی اساس خواندن اظهارات رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد: هم زلنسکی و هم نماینده اوکراین در سازمان ملل هر از گاهی مدعی می‌شوند که ما حقی بر این کرسی [شورای امنیت سازمان ملل] نداریم و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به‌طور غیرقانونی آن را حفظ کرده‌ایم.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید ‌

کد خبر 5528905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      1 2
      من آخر نفهمیدم خاصیت سازمان ملل چیست وقتی یک کشور با حربه دلار همه کشورها را تحریم می کند . دقیقا سازمان ملل کجا کاربرد دارد ؟ ضمنا همین حالا باید منحل شود و دوباره ساخته شود ولی بصورت دوره ای در کشورهای مختلف
    • ناشناس IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 0
      اکراین درست میگوید باید این کشور متجاوز از سازمان ملل اخراج شود
    • اسدالله فشکی IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 0
      این سازمان درگروگان است و مختلس یک قوم نژادپرست انگلیسی و آمریکائی هست و همین الان هم حذف شود یا نشود هم سودی برای ملت جهان ندارد بلکه به ضرر مردمان فقیر جهان دارد و همیشه در توطئه هست و مردمان بی پناه جهان را به کشتن میدهد و بر روی انان تجارت میکند!!!