۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۸

امام جمعه فردیس:

مخالف حاکمیت قانون در عزل و نصب شهردار فردیس نیستم

مخالف حاکمیت قانون در عزل و نصب شهردار فردیس نیستم

البرز - امام جمعه فردیس گفت: در عزل و نصب شهردار ما هرگز مخالف حاکمیت قانون نیستیم، بلکه اصرار بر آن در عالی‌ترین سطح دارم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه فردیس اظهار کرد: برخی تبعیض‌ها و بی عدالتی‌ها مردم شهرستان فردیس را اذیت می‌کند، در عزل و نصب شهردار ما هرگز مخالف حاکمیت قانون نیستیم، بلکه اصرار بر آن در عالی‌ترین سطح دارم، اما عزل و نصب فرمایشی در جایی که باید با حق رأی آزادانه و آگاهانه، مستند به دلیل، موجه در اذهان مردم و افکار عمومی باشد، با دستور مقامات صورت می‌گیرد، با روحیه آزادی خواهی آیت الله رئیسی و ماهیت مردم سالاری دینی نظام سازگار نیست.

وی بیان کرد: نمی‌خواهم سخنی بگویم که نامحرمان و ضد انقلاب سواستفاده کنند اما اگر روزی لازم باشد حقایق را شفاف خواهم گفت.

امام جمعه فردیس تصریح کرد: دیشب دیدم یکی از این مقامات، امام جمعه را تهدید به افشاگری می‌نماید، اینجا با صدای رسا می‌گویم که هر کس، کوچک‌ترین سندی از تخلف بنده و خانواده بنده دارد، آشکار کند، هیچ مشکلی نیست، مگر اینکه دروغ بگوید.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور به عدالت سیاسی توجه بیشتری کند، یعنی در عزل و نصب‌ها به شایسته سالاری توجه بیشتری شود.

حسینی با بیان اینکه عدالت یعنی هر کس سر جای خود باشد، گفت: دو شرط مهم آن تعهد و تخصص است.

کسی را که تعهد و تخصص ندارد نباید در پست‌های مدیریتی جای داد

وی اظهار کرد: اگر کسی تعهد و تخصص ندارد او را نباید در پست‌های مدیریتی جای داد، هر کس که می‌خواهد باشد، همانطور که شهید چمران درست فرمودند، در تعابیر روایی آمده چنین فردی خیانت کار است.

امام جمعه فردیس ادامه داد: همانطور که امیرالمومنین (ع) بی تعارف بود، آقای کمیل فرماندار هیت بود، روزی او را خواست و فرمود آقای کمیل تو فرد خوبی هستی ولی به درد فرمانداری نمی‌خوری، چرا آنجایی که باید باشی، نیستی؟ چرا آنجا که نباید باشی، هستی؟

وی بیان کرد: هم نشین انسان در دین و دنیای انسان تأثیر می‌گذارد، رسول الله (ص) می‌فرماید: المر عَلَی دِینِ خَلِیلِهِ، فَلْیَنْظُر أَحَدُکُم مَنْ یُخَالِل، آدمی بر آئین دوست خود است، پس هر یک از شما مواظب نماید که با چه کسی دوستی می‌نماید، حتی یکی از راه‌های شناخت افراداز طریق دوستان او است که با چه کسی نشست و برخاست می‌کند.

حسینی تصریح کرد: همانطور که در روایات فراوان به ویژه از امیرالمومنین علی (ع) نقل شده است: کُلُّ امرِءٍ یَمیلُ إلی مِثلِهِ، کُلُّ طَیرٍ یَأوِی إلی شَکلِهِ، هر انسانی به همانند خود گرایش دارد، هر پرنده‌ای به هم جنس خود می‌گراید و پناه می‌برد، در کتب روانشناسی این اصل تأیید شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیر المومنین علی (ع) می‌فرماید: بر اثر معاشرت با نابخردان اخلاق فاسد می‌شود و بر اثر همدم شدن با خردمندان اخلاق انسان درست می‌شود.

امام جمعه فردیس گفت: یکی از راه‌های اصلاح اخلاق، پرهیز از هم نشینی با اهل گناه، فسق و فجور است، چنانکه امیرالمومنین علی (ع) می‌فرماید: اِحذَرْ مُصاحَبَةَ الفُسّاقِ و الفُجّارِ و المُجاهِرِینَ بِمَعاصِی اللّه ِ، از همنشینی با افراد فاسق و فاجر و متظاهر به معاصی خدا دوری کن.

وی اظهار کرد: فاجر به معنای فاسد، هزره، بی حیا و آلوده به گناه است، فاسق کسی است که با انجام گناهان کبیره از طاعت و بندگی خدا خارج شده است، البته همانطور که برخی مفسرین گفته اند، فاسق و فاجر هم معنی هستند، ولی فاسق عام تر و فاجر محدود است.

حسینی با اشاره به حقه بازی، مکر، فریب سیاست ورزی نیست، شیطنت و خلاف تقوی است و فریب و نیرنگ، دورویی و نفاق است نه مدیریت، بیان کرد: امیر المومنین علی (ع) می‌فرماید: لَوْ لَا التُّقَی لَکُنْتُ أَدْهَی الْعَرَب‌، وَ اللَّهِ مَا مُعَاوِیَهُ بِأَدْهَی مِنّیِ وَلَکِنَّهُ یَغْدِرُ وَ یَفْجُرُ وَ لَوْلاَ کَرَاهِیَّهُ الْغَدْرِ لَکُنْتُ مِنْ أَدْهَی النَّاسِ، اگر تقوی مانع نمی‌شد من از همه زیرک‌تر بودم، به خدا که معاویه از من زیرک‌تر و سیاستمدار نیست ولیکن او پیمان شکنی می‌کند و حقه بازی می‌کند، یعنی این شیطنت است، سیاست ورزی نیست، وگرنه اگر حیله و تقلب و فریب، زشت نبود، من از همه سیاست مدارتر و زیرک‌تر بودم.

وی متذکر شد:  همانطور که امام باقر (ع) فرمود: بِئْسَ العَبْدُ عَبْدٌ یَکُونُ ذَا وَجْهَیْنِ وَذَا لِسَانَیْنِ یُطْرِی أخَاهُ شَاهِداً وَیَأکُلُهُ غَائِباً، بد بنده‌ای است آن کس که دو رو و دو زبان باشد، در حضور کسی او را ستایش می‌کند، اما در پشت سر او بدگویی و غیبت می‌کند.

کد خبر 5527967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha