۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

اعتبار ساخت خوابگاه ویژه دانشجویان متاهل تامین می شود

اعتبار ساخت خوابگاه ویژه دانشجویان متاهل تامین می شود

زنجان- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:  اعتبار مورد نیاز برای ساخت خوابگاه‌های ویژه دانشجویان متاهل از محل درآمدهای اختصاصی و منابع تملک دارایی دانشگاه‌های کشور تامین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی گل پیش از ظهر دوشنبه در مراسم کلنگ زنی خوابگاه دانشجویان متأهل دانشگاه زنجان افزود: اعتبار مورد نیاز ساخت خوابگاه‌های ویژه دانشجویان متأهل از محل درآمدهای اختصاصی و منابع تملک دارایی دانشگاه‌های کشور تأمین می‌شود و در این زمینه برنامه ریزی دقیق و منسجم در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه وظیفه همه مسئولان و مدیران دانشگاهی است که در راستای ساخت فضای مناسب برای اسکان دانشجویان و امنیت تحصیلی قشر جوان تلاش کنند، گفت:

زلفی گل با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به افزایش جمعیت و تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق این قانون، این وظیفه بر عهده دانشگاه‌ها است که در راستای تحقق این قانون قدم بردارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه، رؤسای دانشگاه‌ها نیز باید آرامش و آسایش دانشجویان متأهل را فراهم کنند، یادآورشد: در صورتی که شرایط برای دانشجویان ارشد و دکتری فراهم شود، قطعاً این دانشجویان به ازدواج به موقع ترغیب و تشویق خواهند شد و برای حضور این قشر جوان در کارگاه و آزمایشگاه‌ها لازم است که دغدغه مسکن نداشته باشند.

زلفی گل افزود: برای حضور با فراغ بال در آزمایشگاه‌ها و محل تحصیل، این دانشجویان نباید در ایام تحصیل دغدغه مسکن داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقدام دانشگاه زنجان را در خصوص ساخت خوابگاه دانشجویی متأهلین قابل تقدیر است، گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی شاهد افتتاح ساخت خوابگاه‌های دانشجویان متأهل در کل کشور خواهیم بود.

خوابگاه دانشجویی ورقایی دانشگاه زنجان در زمینی به مساحت ۵۵۰ مترمربع و زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع با ۳۸ واحد و پیش بینی اعتبار ۱۲ میلیون تومان برای هر مترمربع احداث می‌شود.

کد خبر 5535365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha