۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۲۳

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم:

اعطای تسهیلات ۲ برابری به متأهلین به همراه خوابگاه

اعطای تسهیلات ۲ برابری به متأهلین به همراه خوابگاه

اردبیل- رئیس صندوق رفاهی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان متأهل ۲ برابر سایر دانشجویان تسهیلات پرداخت کرده و از خوابگاه متأهلی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود گنجی عصر سه‌شنبه در جریان بازدید از خوابگاه‌های دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: استان اردبیل از لحاظ میانگین برخورداری از خوابگاه‌ها پایین‌تر از تراز کشوری است به طوری که میزان برخورداری دانشجویان این دانشگاه از خوابگاه‌ها کمتر از ۲۰ درصد است.

وی تصریح کرد: تلاش بر این است تا در همه دانشگاه‌ها ۵۰ درصد دانشجویان از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کنند که در این زمینه در دانشگاه محقق اردبیلی نیز طرح توسعه و احداث خوابگاه‌های جدید هدف‌گذاری شده است.

رئیس صندوق رفاهی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: در سال تحصیلی پیش رو هدف‌گذاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی پاسخگویی به تقاضای دانشجویان در بهره‌مندی از خوابگاه‌هاست که تکمیل خوابگاه‌های در حال احداث نیز در اولویت جدی بوده و در این زمینه تأمین اعتبار از طریق وزارت علوم و دولت سیزدهم در حال انجام است.

گنجی افزود: در ترم گذشته ۳۰ درصد کل وام دانشجویان پرداختی افزایش یافته و پرداخت وام به دانشجویان متأهل ۲ برابر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار حمایت از دانشجویان متأهل، در همه زمینه‌ها پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه همچنان در اولویت قرار دارد و سعی ما بر این است تا در سال تحصیلی آینده نیز دانشجویان متأهل از این تسهیلات بیشتر استفاده کنند.

گنجی اضافه کرد: در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم خانواده و افزایش جمعیت، دانشجویان متأهل و دارای فرزند نیز به صورت اولویت‌دار حمایت می‌شوند که در این زمینه برنامه‌های حمایتی متعددی از طریق صندوق رفاهی دانشجویان پیش‌بینی شده است.

وی برخورداری همه دانشگاه‌های دولتی را از خوابگاه‌های متأهلی یادآور شد و بیان کرد: پیش از این تنها ۱۰ دانشگاه از این خوابگاه‌های متأهلی بهره‌مند بوده که سعی می‌شود همه ۱۳۶ دانشگاه دولتی کشور دارای خوابگاه متأهلی باشند.

رئیس صندوق رفاهی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار را به صورت اوراق قرضه مالی در حمایت از ساخت، تکمیل و تجهیز فضاهای خوابگاه متأهلی یادآور شد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا از این منابع ارزشمند بیش از گذشته استفاده کنیم.

کد خبر 5542347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha