نگرانی آمریکا از تعمیق روابط روسیه و ایران

نگرانی آمریکا از تعمیق روابط روسیه و ایران

جیک سالیوان مدعی شد: تعمیق روابط روسیه و ایران برای کشتن اوکراینی‌ها، مسئله‌ای است که جهان باید آن را تهدیدی عمیق در نظر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی گفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نمی‌خواهد خلائی در خاورمیانه باقی بگذارد تا روسیه یا ایران و چین آن را پر کنند.

بر اساس این گزارش، جیک سالیوان در بخشی دیگر از سخنان خود در اجلاس امنیتی آسپن، درباره جنگ اوکراین هم مدعی شد که روسیه قادر نبوده به اهداف راهبردی اصلی که از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور در اوکراین تعیین شده است تحقق بخشد.

سالیوان همچنین افزود که آمریکا نگران سلامت ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین است چرا که به گفته وی زلنسکی با دشمنی بی رحم مواجه است.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا پیشتر نیز با طرح ادعاهایی علیه همکاری‌های معمول ایران و روسیه مدعی شد جهان باید تعمیق روابط مسکو و تهران را تهدیدی جدی و عمیق تلقی کند.

جیک سالیوان سفر ۲۸ تیر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به ایران را هم «جالب‌توجه» خوانده و در ادامه مدعی شده بود: تعمیق روابط روسیه و ایران برای کشتن اوکراینی‌ها، مسئله‌ای است که جهان باید آن را تهدیدی عمیق در نظر بگیرد.

کد خبر 5544517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جعفری IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 0
      شما بی شرف ها از کی نگران کشتن مردم شدید پانصد هزار کودک عراقی طبق آمار آمریکای جنایتکار ویا چند صدهزار یمنی سوری لیبیایی وووو....‌‌‌‌افغا‌ن کشته شده است با سلاح مستقیم یا عوامل آمریکا ولی اصلا نگران نشدید حالا ایران چند میلیون دلار سلاح بفروشد شما نگران جان انسانها میشوید نگران چندصد میلیارد خودنیس