منابع عراقی اعلام کردند؛

درخواست ترکیه از «بارزانی» برای سفر به بغداد و آرام کردن اوضاع

درخواست ترکیه از «بارزانی» برای سفر به بغداد و آرام کردن اوضاع

یک منبع عراقی فاش کرد که ترکیه از نخست وزیر اقلیم کردستان عراق خواسته است تا برای آرام کردن اوضاع پس از حمله توپخانه ای به استان دهوک، به بغداد سفر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، یک منبع سیاسی عراقی به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت: اطلاعاتی دریافت کردیم مبنی بر اینکه ترکیه از مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق خواسته است تا برای آرام کردن اوضاع و کاستن از تنش‌ها پس از حمله توپخانه ای ترکیه به تفریحگاه کوهستانی در استان «دهوک» که منجر به کشته یا زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی شد، به بغداد سفر کند. منبع مذکور به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

این خبر در حالی است که اقلیم کردستان پیشتر اعلام کرده بود که مسرور بارزانی در رأس یک هیئت دولتی به بغداد رفته است تا در مورد مشکلات باقی مانده بین بغداد و اربیل گفتگو کند. دولت اقلیم در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از این سفر، تمرکز بر دستیابی به راه‌حل مستند به قانون اساسی برای مشکلات باقی‌مانده بین اقلیم کردستان عراق و دولت فدرال به ویژه پرونده نفت و گاز است.

گفتنی است که بر اثر حمله‌ای توپخانه ای به یک تفریحگاه کوهستانی در منطقه «زاخو» در استان دهوک اقلیم کردستان و به گفته مقامات عراقی، ۹ نفر کشته و دست کم ۳۱ نفر زخمی شدند. مقامات عراقی از جمله وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرده اند که تمام شواهد حاکی است که ترکیه عامل این حمله بوده است ولی ترکیه این اتهام را رد می‌کند و نیروهای پ ک ک را مسئول این حمله معرفی کرده است.

برخی منابع رسانه‌ای نیز گزارش دادند که شورای امنیت سازمان ملل به در خواست وزارت امور خارجه عراق، روز سه شنبه برای بررسی این حمله جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5545540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha