۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷

در بحبوحه جنگ اوکراین؛

رزمایش بزرگ روسیه برای قدرت‌نمایی در برابر غرب برگزار می‌شود

رزمایش بزرگ روسیه برای قدرت‌نمایی در برابر غرب برگزار می‌شود

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگ اوکراین مانع برگزاری رزمایش‌های سالانه و عادی نخواهد شد و برگزاری رزمایش بزرگ در شرق این کشور، پیام‌های معنا داری به جهان ارسال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مسکو قصد دارد در ماه آینده یک رزمایش راهبردی در شرق این کشور آغاز کند.

به نوشته رویترز رزمایش «وستوک» (شرق) از ۳۰ آگوست تا ۵ سپتامبر (۸ تا ۱۴ شهریور) برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد روسیه با انجام این رزمایش این پیام را ارسال می‌کند که علی‌رغم جنگ پرهزینه اوکراین، همچنان تمرکز اصلی‌اش دفاع از تمامیت ارضی روسیه است و از نظر نظامی شرایط پایداری دارد.

رویترز در ادامه مدعی می‌شود «با توجه به تلفات سنگین مسکو در جنگ اوکراین، هم در بُعد تجهیزات نظامی و هم نیروی انسانی، بزرگترین چالش پیش روی روسیه، ارسال نیرو و تجهیزات کافی به این رزمایش است».

«متیو بولِگو»، کارشناس نظامی در اندیشکده «چتمِ هاوس» انلگیس نیز در این باره افزود: هم‌اکنون شمار زیادی از نیروها و تجهیزات نظامی یگان‌های شرق روسیه از ماه فوریه به این سو، از بین رفته و کشته شده‌اند، بنابراین بسیار جذاب خواهد بود که ببینیم چگونه روس‌ها این مسئله را حل خواهند کرد.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرده ظرفیت نیروهای مسلح این کشور برای انجام چنین رزمایشی تحت تأثیر عملیات نظامی مسکو در اوکراین نخواهد بود.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده: ما می‌خواهیم توجه‌ها را به این واقعیت جلب کنیم که تنها بخشی از نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در عملیات نظامی ویژه (در اوکراین) درگیر هستند؛ نیروهایی که برای انجام همه وظایف محول‌شده از طرف فرمانده کل قوا، تعدادشان کافی است.

آخرین رزمایش وستوک در سال ۲۰۱۸ در مقیاسی بزرگ و با حضور ۳۰۰ هزار نیروی نظامی برگزار شد. ارتش چین نیز برای نخستین بار در این رزمایش شرکت کرد. وزرات دفاع روسیه بدون اشاره به نام کشور خاصی اعلام کرده که در رزمایش امسال نیز نیروهای خارجی حضور خواهند داشت.

به نوشته رویترز، حضور و سطح حضور چین در رزمایش امسال روسیه، پیام‌های مهمی را درباره وضعیت روابط چین و روسیه، در بحبوحه افزایش تنش‌های مسکو و غرب، ارسال خواهد کرد.

کد خبر 5548743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha