آفریقای جنوبی:

رژیم صهیونیستی باید به عنوان یک رژیم آپارتاید معرفی شود

رژیم صهیونیستی باید به عنوان یک رژیم آپارتاید معرفی شود

وزیر خارجه آفریقای جنوبی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید به عنوان یک رژیم آپارتاید معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «نالدی پاندور» وزیر خارجه آفریقای جنوبی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید به عنوان یک رژیم آپارتاید معرفی شود و مجمع عمومی سازمان ملل باید کمیته‌ای را برای این منظور تشکیل دهد.

نالدی پاندور اظهار داشت که فلسطین نیز همانند آفریقای جنوبی شاهد تبعیض نژادی و سرکوبگری است.

این درخواست وزیر خارجه آفریقای جنوبی در حالی مطرح می‌شود که در سال جاری در ۳ گزارش نهادهای حقوقی بین‌المللی رژیم صهیونیستی به سیطره بر اراضی فلسطینیان از نهر تا بحر از جمله در کرانه باختری و نوار غزه متهم شده که به موجب آن باید به عنوان رژیمی معرفی شود که علیه ملت فلسطین دست به سیاست پاکسازی نژادی زده است.

پیش از این نیز وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در نشست کمیته سازمان ملل بر حقوق مسلم ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ما به عنوان اعضای سازمان ملل متحد برای اتخاذ اقدامات لازم مسئولیت داریم، همان اقدامی که در نهایت سازمان ملل با رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی انجام داد.

وی افزود: ما به عنوان مردم آفریقای جنوبی گذشته مشابهی با شرایط فعلی مردم فلسطین داریم، من ترور شیرین ابوعاقله و حوادث مربوط به تشییع جناره او را به خاطر می آورم این حادثه یادآور اقدامات رژیم آپارتاید علیه مردم آفریقای جنوبی است.

کد خبر 5549223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha