۷ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۴۱

رئیس جمعیت هلال احمر:

بیشترین خسارت سیلاب‌های اخیر در استان تهران بود

بیشترین خسارت سیلاب‌های اخیر در استان تهران بود

کولیوند گفت: بیشترین میزان خسارت سیلاب های روزهای گذشته در استان تهران به وقوع پیوست.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی در استان‌های سیل‌زده گفت: حدود ۲۰ استان، ۱۱۱ شهرستان، ۳۱۰ روستا، ۲۹ محور مواصلاتی و جمعاً ۳۸۵ نقطه از کشور متأثر از سیل بودند.

وی ادامه داد: تا به امروز حدود ۵۳ نفر به علت سیل جان خود را از دست داده‌اند و ۱۶ نفر نیز هنوز مفقود هستند.

کولیوند با بیان اینکه علیرغم تمامی هشدارها باز هم این اتفاقات رخ داد گفت: بیشترین خسارات در تهران یعنی منطقه امامزاده داوود، فیروزکوه، دماوند، منطقه زرین دشت و روستای مزداران رخ داد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: عملیات جست جو در امام‌زاده داوود در مراحل آخر است اما خدمات امداد و نجات در فیروزکوه و دماوند هنوز ادامه دارد.

کولیوند با اشاره به نجاتگرانی که به مناطق اعزام شده‌اند گفت: حدود ۳۰۰۰ امدادگر در مناطق سیل‌زده حضور دارند و اولین اقدام ما جست جوی افرادی است که هنوز زنده هستند، روز گذشته آقایی ۴۰ ساله پس از ۱۷ ساعت زنده پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در بسیاری از نقاط اسکان اضطراری را برپا کرده ایم و اقلام غذایی و زیستی نیز میان افراد تقسیم شده است.

وی گفت: با همکاری استانداری تهران ما موفق شدیم از مسیر ریلی شاهرود به صورت شبانه تعداد زیادی امداد گر و اقلام اضطراری را به منطقه ارسال کنیم همچنین دو مصدوم شدید که دارای شکستگی در لگن بودند را از طریق عملیاتی بسیار ویژه به مرکز درمان منتقل کردیم.

وی با بیان اینکه در تمامی استان‌ها آمادگی وجود دارد گفت‌: هم اکنون بیشترین امدادرسانی در فیروزکوه و دماوند است و نیروهای امدادگر بصورت جهادی درحال فعالیت هستند.

کولیوند ادامه داد: پیچیدگی، سختی کار و بسته بودن مسیرهای مواصلاتی منجر به طولانی شدن روند امدادرسانی‌ها شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: عدم رعایت شهروندان منجر به وقوع این حجم از خسارات شد.

کد خبر 5550659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • reza RO ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      2 0
      دم خدا گرم... عمرم تو خوزستان تابستون بارون ندیدم....خیلیرعجیب بود بارون امروز از تمام زمستونا بدتر بود خوزستان قشنگ سیر شد.. چسبید البته متاسفانه با طوفان شدید بود جوری که دو تا تیره های برق خیابونمون کنده شدن الانم برق نداربم.... بارون تو مرداد اونم خوزستان باید تو گینس ثبت بشه خخخ شمال درخوزستان
      • صبا IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
        0 0
        همین بگو چقدر خندیدم