سید حسن نصرالله:

هیچ کس را در مذاکرات مربوط به نفت و گاز لبنان مامور نکرده ایم

هیچ کس را در مذاکرات مربوط به نفت و گاز لبنان مامور نکرده ایم

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اهمیت مذاکرات نفت و گاز لبنان گفت که در این مذاکرات هیچ کس را مامور نکرده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان، شامگاه یکشنبه در مجلس عاشورا در حومه جنوبی بیروت گفت: حزب الله از روز اول بر پایه تقوا بنا شد و این مقاومت از ابتدا به خدا متکی بود.

وی ادامه داد: از همان روزهای اول حمله اسرائیل به بیروت، گروهی در میان مؤمنان گرد هم آمدند و در مورد یک سوال اساسی بحث کردند و گفتند: چه کاری باید انجام شود که در آن رضایت و اطاعت خداوند و باشد و کدام کار نافرمانی از خداست؟ از اینجا پایه و اساس کار شروع شد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: در مقابل تحول نظامی و راهبردی که در لبنان رخ داد، این گروه از مؤمنان به دنبال مسئولیت مشروع خود برای مقابله با اشغال صهیونیست‌ها بودند و این همان چیزی است که ما در ادبیات خود به آن دستور قانونی می‌گوئیم. مسئله برای ما این گونه آغاز شد، زیرا مؤمن معتقد است که دنیا موقتی است و آخرت و حساب و کتابی هست و ما در پیشگاه خدا مسئول خواهیم بود.

سید نصرالله با اشاره به اینکه «این مقاومت از ابتدا، با اخلاص در برابر خدا همراه بود»، خاطرنشان کرد: هر چه در این ۴۰ سال داشتیم رقابت بر سر قدرت نبود، بلکه همه برای خدا بود.

سید حسن نصرالله گفت: فرهنگ ما پذیرفتن قضای الهی با دلیل و عمل است و اوست که پیروزی یا مصیبت را برای ما برمی‌گزیند. این همان چیزی است که در سیره امام حسین در دهم محرم هم دیدیم.» وی افزود: فرهنگ دینی ما پناهگاه دائمی به سوی خداوند است و از او یاری، استقامت، صبر، هدایت، اجر و پیروزی می‌خواهیم که او به هر که بخواهد، کمک می‌کند.

دبیرکل حزب الله افزود: با وجود ۴۰ سال سختی، با این حال از همه این سختی‌ها و مصیبت‌ها و ناملایمات گذشتیم و با گذشت زمان به لطف خداوند و لطف او بر قدرت و گسترش و نفوذ خود افزودیم. خداوند به ما صبر عطا کرد تا دل‌های دشمنانمان پر از رعب و وحشت شود، خداوند کسی است که در این چهل سال از ما دفاع و پاسداری کرده و ما را از بلاها و گرفتاری‌های بسیار دور کرده است.

سید حسن نصرالله درباره پرونده نفت و گاز در آب‌های لبنان هم گفت: این گنج در دریا است و ما این فرصت تاریخی را داریم، ما خودمان را در جایی قرار داده‌ایم که حداقل ۵۰ درصد احتمال رفتن به سمت جنگ و ۵۰ درصد احتمال نرفتن به سمت جنگ است و امروز در وضعیت بهتری قرار داریم. ما مردمی هستیم که به خدمت به مردم و محافظت و دفاع از آنها اعتقاد داریم و این یکی از بزرگترین هدیه‌های خداوند است.

نصرالله تاکید کرد: فرصتی تاریخی و طلایی برای نجات کشور وجود دارد تا مردم را از ذلت در مقابل نانوایی‌ها دور کند و کشور را به افق روشن سوق دهد. این موضوع نیاز به ریسک دارد، پس ما باید به سمت این ریسک برویم.

وی ادامه داد: برخی پرونده گاز و نفت لبنان را با پرونده هسته‌ای ایران مرتبط می‌کنند و ما حاضریم خود و عزیزانمان را برای حفظ کشور و مردممان قربانی کنیم و این تکلیف خداوند برماست. برخی ابزار آمریکایی‌ها هستند و سعودی‌ها هم برخی دیگر را ابزار خود می‌دانند و برخی می‌گویند پرونده گاز و نفت برای منافع سیاسی داخلی است، اما تنها چیزی که ما در این موضوع می‌خواهیم این است که به کشورمان کمک کنیم و به دولت در مذاکرات قدرت بدهیم، چون فردا صبح، میانجی آمریکایی با رؤسای کشور دیدار خواهد کرد. در عین حال ما طرف مذاکره نیستیم و کسی را برای این کار مأمور نکرده ایم و این کار بر عهده ما نیست.

دبیرکل حزب الله لبنان در پایان از مردم تشکر کرد و گفت: برای ما نفت و گاز و بقای کشور اهمیت دارد و هیچ پاداش و تشکری از مردم نمی‌خواهیم.

کد خبر 5552685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha