۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شازند:

۵ دستگاه فلزیاب در ایستگاه بازرسی توره کشف و ضبط شد

۵ دستگاه فلزیاب در ایستگاه بازرسی توره کشف و ضبط شد

اراک- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شازند از کشف و ضبط ۵ دستگاه فلزیاب و دستگیری ۳ متهم در ایستگاه بازرسی توره خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اتابکی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵ دستگاه فلزیاب در ایستگاه بازرسی توره کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: بازرسی خودروهای عبوری متهمین با همکاری یگان انتظامی و ایست بازرسی شهرستان شازند در حین تردد در مسیر پلیس راه توره متوقف شدند و در بازرسی از این خودروها ۵ دستگاه فلزیاب به همراه متعلقات و ادوات حفاری کشف شد.

وی افزود: متهمان به دستور مقام قضائی پس از تنظیم صورت‌جلسه و بازجویی‌های اولیه، حمل و نگهداری غیرمجاز دستگاه فلزیاب به‌منظور تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی شهرستان ارجاع داده شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شازند تصریح کرد: دستگاه فلزیاب کشف شده پس از گذراندن مراحل قانونی به اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تحویل داده شد.

اتابکی با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد، گفت: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۳۳۲۵۸۰۴۱ اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند تصریح کرد: مجازات استفاده از دستگاه فلزیاب و حفاری‌های غیرمجاز علاوه بر ضبط و توقیف برابر ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی به ۶ ماه تا یک سال حبس است.

کد خبر 5553090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha