امروز صادر شد؛

بیانیه حزب الله لبنان در دومین سالروز انفجار بندر بیروت

بیانیه حزب الله لبنان در دومین سالروز انفجار بندر بیروت

حزب الله لبنان در دومین سالروز انفجار بندر بیروت بیانیه ای صادر و بر ضرورت تحقیق عادلانه و شفاف درباره این فاجعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان در دومین سالروز انفجار بندر بیروت بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در دومین سالروز فاجعه چهارم آگوست قرار داریم؛ این فاجعه ملی بزرگی که لبنان و ملتش را هدف قرار داد و هنوز هم لبنان و لبنانی‌ها از تبعات و آثار آن در همه سطوح رنج می‌برند.

حزب الله لبنان در بیانیه خود آورده است: در این مناسب دردناک همدردی شدید خود را با خانواده جانباختگان اعم از مسیحی و مسلمان لبنانی و غیرلبنانی ابراز می‌داریم.

در بیانیه حزب الله آمده است: طی دو سال گذشته شاهد موجی از هجمه‌های سیاسی و رسانه‌ای گسترده و اتهامات ناروا و اقدامات تحریک آمیزی که می‌رفت که امنیت و ثبات لبنان را نشانه برود به ویژه پس از حوادث خونین در منطقه الطیونه که اگر تلاش بزرگ ما برای خفه کردن فتنه در نطفه و بستن راه به سوی تلاش کنندگان برای ایجاد جنگ داخلی نبود، شرایط بسیار خطرناکی رقم می‌خورد.

حزب الله لبنان در بیانیه خود تاکید کرد: ما بر موضع اصولی و ثابت خود در قبال این موضوع که از ابتدا اعلام کرده ایم، تاکید داریم و آن تحقیق شفاف و عادلانه طبق اصول قانونی و رعایت استانداردها بدون بهره برداری سیاسی و اقدامات تحریک آمیز طایفه‌ای است. فقط عدالت است که اطمیان بخش و مرهمی بر زخم و ثبیت کننده ثبات داخلی است.

حزب الله لبنان در بیانیه خود خواستار گفتگوی آرام و اقدام مشترک به منظور عبور از بحران خطرناکی شد که لبنان با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

بندر بیروت در ۴ اوت ۲۰۲۰، شاهد انفجاری بزرگ بود که بیش از ۲۰۰ کشته و ۶۵۰۰ زخمی برجای گذاشته و خسارات گسترده‌ای را به این تأسیسات بندری و مناطق نزدیک به آن وارد کرد.

کد خبر 5555750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha