۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۰۶

بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی – قونیه ۲۰۲۱؛

دو نقره و یک برنز تکواندوکاران در روز دوم

دو نقره و یک برنز تکواندوکاران در روز دوم

رقابتهای تکواندو در روز دوم بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی با کسب سه مدال نقره و برنز برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تکواندو در روز دوم از بازی‌های کشورهای اسلامی امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه با برگزاری مبارزات اوزان ۴۹- و ۶۷- کیلوگرم در گروه زنان، ۶۳- و ۶۸- کیلوگرم در گروه مردان پیگیری شد که حاصل تلاش چهار نماینده ایران دو نقره و یک برنز بود.

غزل سلطانی نماینده وزن ۴۹- تکواندو کشورمان پس از قرعه استراحت در دور نخست با برتری مقابل «زهرا خاور» نماینده پاکستان مدال برنز خود را مسجل کرده و در مرحله نیمه نهایی برابر «الاسا» از مراکش پیروز شد تا به فینال برسد.

وی در مسابقه فینال برابر «رقیه حیلدیریم» ترکیه‌ای، نفر هفتم رنکینگ المپیکی، دارنده دو برنز جهان و چهار طلا و برنز اروپا در راند اول ۵ بر ۱ برنده شد؛ در راند دوم به رغم برتری امتیازی با فاصله زیاد، ۵ اخطاره شد و در راند سوم نیز همین شرایط تکرار شد تا نماینده کشورمان علی رغم شایستگی کسب مدال طلا به نشان نقره بسنده کند.

زینب اسماعیلی در وزن ۶۷- کیلوگرم در مبارزه پایانی برابر «فریدا عزیزوا» نفر ۲۳ رنکینگ جهانی و دارنده دو برنز قهرمانی جهان و یک برنز اروپا نتیجه بازی را ۲ بر صفر واگذار کرد و به مدال نقره رسید. وی دور نخست «اوزدا» ازبکستانی و در دور دوم «لوسی» از ترکیه را شکست داده و در مرحله نیمه نهایی برابر «فانتسی مرام» از قطر راند اول را ۱۱ بر ۱ به سود خود خاتمه داد و در راند دوم هم با فاصله بسیار و امتیاز فنی پیروز این میدان شد و به فینال رسید.

محمد صادق دهقانی که برتری مقابل نمایندگان عربستان و فلسطین به مرحله نیمه نهایی وزن ۶۳- کیلوگرم راه یافته بود در این مرحله با قبول شکست برابر «هاکان رچپر» نفر دوم رنکینگ المپیکی و دارنده مدال برنز المپیک از ترکیه به نشان برنز بسنده کرد.

دانیال بزرگی هم در وزن ۶۸- کیلوگرم در مرحله یک چهارم نهایی برابر «اولوگ بک رشیدوف» قهرمان ازبکستانی المپیک توکیو نتیجه را واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

تا پایان روز دوم از مسابقات تکواندو، ناهید کیانی و حسین لطفی ۲ مدال طلا، غزل سلطانی و زینب اسماعیلی یک نقره، مهدی حاج موسایی، محمدصادق دهقانی و نسترن ولی زاده هم ۳ مدال برنز کسب کرده‌اند.

کد خبر 5560452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha