۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۹

نشریه انگلیسی اسپکتیتر:

آمریکا شبیه جمهوری موز شده است/ سفر پلوسی به تایوان شکست خورد

آمریکا شبیه جمهوری موز شده است/ سفر پلوسی به تایوان شکست خورد

«فردی گری» در یادداشتی برای مجله انگلیسی اسپکتیتر ضمن تایید سخنان اخیر رئیس جمهور چین درباره آمریکا، تصریح کرد: من هم با رئیس جمهور چین موافقم، آمریکا شبیه جمهوری موز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، فردی گری در یادداشتی برای مجله انگلیسی اسپکتیتر ضمن تایید سخنان اخیر رئیس جمهور چین درباره آمریکا، تصریح کرد: من هم با رئیس جمهور چین موافقم، آمریکا شبیه جمهوری موز است.

رئیس جمهور چین اخیراً در سخنانی تاکید کرده بود که آمریکا یک قدرت بزرگ در هم ریخته با ساختاری قدیمی و دیوانه وار است.

فردی گری در این باره نوشت: بله من هم با رئیس جمهور چین موافقم، یکی از نشانه های کاهش قدرت آمریکا، شکست سفر اخیر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان بود.

وی افزود: همچنین مساله ای که این روزها بسیار وجهه آمریکا را بدتر از قبل کرده، ناتوانی های جو بایدن و گاف های مکرر وی است، بایدن اخیر در سفر به ایالت کنتاکی نتوانست لباس خود را بپوشد و عینکش نیز در همین حین بر زمین افتاد.

نویسنده انگلیسی در ادامه نوشت: میانگین قتل در آمریکا به بالاترین سطح خودش رسیده و برای کودکان و خردسالان بسیاری مشکل تامین غذا وجود دارد.

وی افزود: به طور معمول نباید چنین مشکلاتی در کشورهای سرمایه داری و پیشرفته در جهان وجود داشته باشد، اما آمریکا این روزها در حد بسیار زیادی شبیه جمهوری موز است.

گفتنی است جمهوری موز یا جمهوری موزفروش، اصطلاحی سیاسی است در مورد کشورهایی که از نظر اقتصادی تک‌محصولی هستند و در سیاست آنها یک گروه کوچک فاسد و پول‌دار و مستبد حاکمیت می‌کنند.

کد خبر 5562737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha