۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹

براساس اعلام معاونت علمی؛

صنعت برق با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان رونق می‌یابد

صنعت برق با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان رونق می‌یابد

معاونت علمی و فناوری اعلام کرد شرکتهای دانش بنیان فعال در صنعت برق مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت برق اعطا می‌شود تا توسعه این صنعت شتاب بیشتری بگیرد.

صنعت برق کشور برای رفع نیازهای فناورانه خود و بومی‌سازی تجهیزات و فناوری‌های مورد نیاز خود نیازمند شرکت‌های دانش بنیان است. صنعت برق، الکترونیک، فتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار با تلاش فناوران و صنعتگران، بازاری پر رونقی پیدا کرده است.

بر اساس آخرین آمارهای ثبت شده در حال حاضر ۷ هزار و ۱۸۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کند که بخش بزرگی از آن‌ها در این حوزه به ثبت رسیده‌اند.

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با توجه به همکاری وزارت نیرو، شرکت توانیر و صندوق نوآوری و شکوفایی، برنامه ویژه‌ای برای حمایت از تولید محصولات (کالا و خدمت) دانش‌بنیان صنعت برق تدوین شده است.

در این برنامه ویژه‌، برای حمایت از تولید محصولات (کالا و خدمت) دانش‌بنیان این گروه شرکت‌ها، سرفصل‌هایی نظیر تکمیل و ارتقای محصولات دانش‌بنیان، توسعه زیرساخت تولید محصولات دانش‌بنیان، تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان، تحریک تقاضا و توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و توسعه فعالیت‌های شتابدهی و فضای نوآوری تدوین شده است.

شرکت‌های دانش‌بنیانی که متقاضی این تسهیلات و خدمات هستند، پس از کسب اطلاعات لازم از ویژگی‌ها و شرایط هر خدمت، می‌توانند به سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کرده و هر یک از خدماتی را که متقاضیان آن هستند ثبت نام کنند.

کد خبر 5567744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جواد IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 0
      چرا هرچی در خبر ها می‌شنویم خوبه ولی در عمل، نتیجه چیز دیگری است.