۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۵۲

سه‌شنبه این‌هفته در شهر کتاب؛

«فهم ادبیات» و «چرا ادبیات» بررسی می‌شوند

«فهم ادبیات» و «چرا ادبیات» بررسی می‌شوند

نشست هفتگی شهرکتاب روز سه‌شنبه اول شهریور به نقد و بررسی دو کتاب «فهم ادبیات» و «چرا ادبیات» اثر مایکل سی. دراوت می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هفتگی شهرکتاب با محوریت نقد و بررسی دو کتاب «فهم ادبیات» و «چرا ادبیات» اثر مایکل سی. دراوت روز سه‌شنبه اول شهریور در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

وقتی از ادبیات حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم؟ به‌تازگی کتاب «فهم ادبیات» مایکل سی. دراوت، ترجمه مرضیه عاشوری و مقدمه و ویرایش مسعود فرهمندفر توسط نشر مروارید منتشر شده است. پیش‌تر نیز کتاب «چرا ادبیات» نوشته‌ کریستینا ویشر برانز با ترجمه‌ مرضیه عاشوری توسط نشر سیاهرود منتشر شده که به سوی رویکردی بدیل در خوانش و تدریس ادبیات است.

مایکل سی. دراوت در کتاب «فهم ادبیات» می‌کوشد ارکان فهم درست ادبیات را به‌طور مفصل تشریح کند. او در خلال صحبت‌هایش به مکاتب و جریان‌های اصلی در ادبیات و نقد ادبی نیز اشاره می‌کند، و با ارائه نمونه‌های ادبی گوناگون، مطالبش را روشن‌تر می‌سازد. او همچنین از نقش مهم ادبیات در زندگی شخصی و اجتماعی سخن می‌گوید، و ادبیات را عصاره‌ی اندیشه‌ها و احساسات جهان روا معرفی می‌کند.

نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه اول شهریور ساعت ۱۵ به نقد و بررسی دو کتاب «فهم ادبیات» و «چرا ادبیات» اختصاص دارد که با حضور ارسطو میرانی، علیرضا محمدی، مسعود فرهمندفر و مرضیه عاشوری برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام و کانال تلگرام شهرکتاب و صفحه این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

کد خبر 5567924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha