۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱:۵۷

فرماندار گناوه:

زمینه اشتغال پایدار ایثارگران و فرزندان آنها فراهم شود

زمینه اشتغال پایدار ایثارگران و فرزندان آنها فراهم شود

گناوه- فرماندار گناوه گفت: اشتغال در نظر گرفته شده برای این ایثارگران، خانواده‌ها و فرزندان آنها باید پایدار باشد و زمینه اشتغال پایدار و متناسب با شأن این خانواده‌ها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری شنبه شب در نشست کارگروه اشتغال و کاریابی ایثارگران شهرستان گناوه، تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را تکلیف همه مردم و مسئولان دانست و اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با اهدا خون هزاران شهید به ثمر نشسته است و همه ما مدیون این ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های آنها هستیم لذا خدمتگزاری به این قشر و ایجاد فرصت‌های شغلی برای فرزندان آنها باید به عنوان یک وظیفه مورد توجه قرار داشته باشد.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران، اشتغال فرزندانشان است افزود: قوانین مربوط به حمایت از ایثارگران و اشتغال فرزندان آنها نیازمند توجه بیشتر است و تحقق خواسته‌های این قشر در این قوانین باید در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: قوانین واضح و صریح برای حمایت از اشتغال ایثارگران باید در کشور مصوب شود و مشکلات اخذ مجوزها که امروز در پیش و خم ادارات وجود دارد حل شود.

وی تصریح کرد: وام‌ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای خوداشتغالی ایثارگران باید متناسب با نیاز برای راه اندازی شغل مناسب باشد تا بتوانند بدون دغدغه از آن استفاده کنند.

فرماندار گناوه گفت: خانواده‌های معظم ایثارگران دارای جایگاه و مقام والا و از کرامت نفس و شخصیت و بزرگواری بالایی برخوردار هستند و نباید در بهره مندی آنها از مزایای در نظر گرفته شده قانونی که کمترین حق آنها و وظیفه ما در برابر آنها است، خللی یا کوتاهی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال در نظر گرفته شده برای این خانواده‌ها و فرزندان آنها باید پایدار باشد و زمینه اشتغال پایدار و متناسب با شأن این خانواده‌ها فراهم شود.

صفری با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی، دینی نیز برای فرزندان ایثارگران باید مدنظر باشد و مراکز فرهنگی ویژه ایجاد شود گفت: کادرسازی مناسب با شناسایی نیروها از بین جوانان شایسته برای تصدی امور و با آینده نگری انجام شود.

وی موضوعات درمان ایثارگران و تعیین میزان ایثارگری، کمیسیون جانبازی را از دیگر دغدغه‌هایی بیان کرد که باید به جد پیگیری و حل شود.

کد خبر 5568146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha