۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲

وزارت دفاع روسیه:

انبار موشک‌های «هیمارس» ساخت آمریکا در اوکراین را منهدم کردیم

انبار موشک‌های «هیمارس» ساخت آمریکا در اوکراین را منهدم کردیم

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای از انهدام انبار موشک‌ های «هیمارس» ساخت آمریکا در اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه از حمله موفقیت آمیز و انهدام انبار موشک های آمریکائی «هیمارس» در اوکراین خبر داد.

به گزارش این خبرگزاری، در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است که موشک های «کالیبر» مستقر در دریا، یک انبار مهمات حاوی موشک‌ های هیمارس اوکراین ساخت آمریکا و دیگر سامانه‌ های ضدهوایی ساخت کشورهای غربی را در منطقه «اودسا» واقع در اوکراین منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص اضافه کرد که ۲ توپ (خودکششی) «هویتزر» در منطقه جنگی «خرسون» و یک انبار سوخت در منطقه «زاپروژیژیا» که بیش از ۱۰۰ تن سوخت دیزل را در خود جا داده بود نیز با موشک های روسیه منهدم شده اند.

این در حالیست که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) جمعه شب اعلام کرده بود: ایالات متحده ۷۷۵ میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین اختصاص می دهد. واشنگتن در چارچوب بسته کمکی جدید، تسلیحاتی از قبیل سامانه‌های موشکی «هیمارس» را به کی یف ارائه خواهد کرد. کمک های جدید شامل تسلیحات بیشتر برای سیستم های «هیمارس»، ۱۵ سیستم پهپادی ScanEagle، یک هزار و ۵۰۰ موشک Tow، ۱۶ دستگاه توپ «هویتزر و ۴۰ وسیله نقلیه ضدمین خواهد بود.

نشریه پولتیکو هم پیشتر گزارش کرده بود که واشنگتن پس از کمک ۷۷۵ میلیون دلاری اخیر خود به اوکراین، حالا قصد دارد خمپاره مجهز به جی پی‌ اس، موسوم به «اکسکالیبر- M۹۸۲» را در اختیار این کشور قرار دهد.

بر اساس این گزارش، این نوع خمپاره به کلاهک ضدزره و تجهیزات هدایت شونده لیزری مجهز بوده و با استفاده از خمپاره‌اندازهای هویتزر M۷۷۷ که پیش از این در اختیار نیروهای اوکراین قرار گرفته، قابل پرتاب است.

این خمپاره ها قادرند اهداف را تا فاصله ۷۰ کیلومتری هدف قرار دهند. به گفته شرکت ریتیان (Raytheon Technologies) سازنده این خمپاره‌ها، اکسکالیبر اوکراین را قادر می‌ سازد تا به اهدافی در دل قلمرو روسیه شلیک کند.

کد خبر 5568978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بردیا IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      1 0
      عالیه.به نظرم روسیه میتونه پیشرفت کنه