۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۳۲

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

وزارت بهداشت بر اساس نیاز کشور دستیار پزشکی پذیرش می‌کند

وزارت بهداشت بر اساس نیاز کشور دستیار پزشکی پذیرش می‌کند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: وزارت بهداشت بر اساس نیاز کشور در حوزه پذیرش دستیاری تخصصی اعلام ظرفیت می‌کند و نباید خواسته‌های فراقانونی به وزارتخانه تحمیل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمرتضی خاتمی درباره موضوع افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری تخصصی از سوی وزارت بهداشت، گفت: در بحث افزایش ظرفیت باید به میزان نیروی انسانی ماهر و متخصص به سمت تربیت نیروهای جدید پیش رفت و در این زمینه برای تعیین میزان ظرفیت باید زیرساخت های تجهیزات، ابنیه، فضا، استاد و سایر نیروهای جانبی تیم سلامت نیز دیده شود.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی مقرر شد در یک سقفی نیرو جذب شود، قطعا درصدی از آن برای مناطق محروم است که باید مطابق با نیازهای آن مناطق معرفی شود، عنوان کرد: ممکن است خواست متقاضیان برای حضور در رشته های پزشکی در یک سری از رشته ها بسیار بیشتر باشد که همین گونه است اما خواسته و نیاز کشور در رشته های دیگری باشد که قطعا سیاستگذاری ها بر اساس نیازهای کشور خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس افزود: به نظر می رسد متقاضی باید خود را در چارچوب ظرفیت های تعیین شده در رشته محل های موجود قرار دهد و اگر به رشته ای علاقه دارد که در جایی وجود ندارد، سطح خود را بالاتر آورده و در شرایط دیگری اعلام آمادگی کند.

خاتمی با تأکید بر ضرورت تأمین نیازهای مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم، اظهار داشت: متقاضیان باید برای رفع نیازهای زیست بوم های مختلف تربیت شده و آموزش داده شوند، از این رو وزارت بهداشت باید در این حوزه گام بردارد که در همین راستا نیز حرکت می کند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در حال پذیرش نیروهای بیشتری برای رشته محل های مختلف است، یادآور شد: همه افرادی که با نقطه نظرات مختلف برای رفع نیاز مناطق محروم نظر می دهند باید جامعیت دید خود را نیز نسبت به فضای فیزیکی و زیرساخت ها گسترش دهند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت نسبت به اعلام میزان ظرفیت ها و نوع آموزش در مسیر کارشناسی گام بر می دارد و قانون نیز چیز بیشتری نخواسته است از این رو نمی توانیم در جزئیات، موضوع بیشتری را به وزارتخانه تحمیل کنیم چرا که آنها میانگین کار را در نظر می گیرند و کار را بر اساس قوانین پیش می برند.

کد خبر 5569910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha