۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۰۱

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهر:

عمده منشأ بوی نامطبوع شهر اهر تصفیه‌خانه فاضلاب است

عمده منشأ بوی نامطبوع شهر اهر تصفیه‌خانه فاضلاب است

اهر- رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهر در خصوص بوی نامطبوع در شهرستان اهر گفت: محیط زیست عمده منشأ بوی نامطبوع شهر اهر را تصفیه‌خانه فاضلاب می‌داند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا کلانتری شامگاه چهارشنبه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان اهر با موضوع بررسی منشأ بوی نامطبوع افزود: چهار مرحله از خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر نمونه‌برداری کرده بودیم و نتیجه نمونه‌برداری‌ها از خروجی تصفیه‌خانه نشان می‌داد که پساب خروجی تصفیه‌خانه که به رودخانه اهرچایی هدایت می‌شود بیش از حد استاندارد آلوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهر افزود: در بازدیدهای مختلف از تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر معمولاً در هر دوره از بازدید؛ بین ۶ تا ۹ دستگاه هوادهی و دستگاه لَجن‌گیر تصفیه‌خانه فاضلاب از کار افتاده بود، همچنین در چندین مرحله عدم کُلُر زنی برای ما محرز شد از این‌رو پس از تذکر کُلرزنی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کسی منکر بوی نامطبوع جوی‌های آب، زباله‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی نیست، اما تشخیص ما این است که عمده منشأ بوی نامطبوع از تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و غیر استاندارد بودن پساب خروجی تصفیه‌خانه است. در حالی که در خروجی تصفیه‌خانه به لَجن‌زار تبدیل شده بود که یکی از منشأهای بوی نامطبوع شناخته می‌شد. با این حال طی پیگیری فرماندار و دادستان این محدوده لای‌روبی شد.

کلانتری اضافه کرد: مجدداً تأکید داریم منکر استنشاق بوی نامطبوع از کانال‌ها و جوی‌های آب سطح شهر نیستیم. ولی یقیناً بوی متساعد شده گندآب و فاضلاب باهم تفاوت دارد و این حجم از بوی نامطبوع که شهر اهر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد پس از ماه‌ها بررسی می‌توانیم بگوییم که از تصفیه‌خانه فاضلاب شهری است، در اعلام منشأ بوی نامطبوع هم با هیچ نهادی غرض‌ورزی نداریم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهر خاطرنشان کرد: از برخی محل‌هایی در حیطه استحفاظی شهرداری اهر بازدیدی داشتیم ولی بوی نامطبوع استشمام نکردیم، اما در خروجی تصفیه‌خانه و محل تصفیه‌خانه فاضلاب شهری بوی نامطبوع کاملاً مشهود بود. در کنار همه ایرادات، از مدیر آب و فاضلاب که به تعمیر دستگاه‌های هوادهی تصفیه‌خانه فاضلاب اهتمام داشتند قدردانی می‌کنم.

کد خبر 5572462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha