۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۴۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

۸۷ تعاونی در خراسان رضوی فعالیت دارند

۸۷ تعاونی در خراسان رضوی فعالیت دارند

مشهد ـ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در بخش‌های خدمات، مسکن، کشاورزی، تولیدی-توزیعی، حمل و نقل، صنعتی، فرش دستباف، معدنی و سایر موارد ۸۷ تعاونی در استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین بابایی ظهر یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار کرد: ۱۶۶ تعاونی در حوزه بانوان خراسان رضوی با هزار و ۸۸۱ عضو و هفت میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۲ هزار و ۹۴۶ نفر اشتغال در استان فعالیت دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در مجموع طی یک سال گذشته ۱۵۶ تعاونی و اتحادیه با چهار هزار و ۳۵۸ نفر عضو و ۳۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۸۸۳ نفر در استان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته شرکت‌های تعاونی خراسان رضوی ۱۱۶ میلیون دلار کالا به افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه و اسپانیا افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه و اسپانیا صادر کرده‌اند.

بابایی گفت: تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در استان از هفت هزار و ۵۰۱ تعاونی در سال ۱۴۰۰ به هفت هزار و ۵۳۷ تعاونی در شهریور ماه امسال و تعداد اعضای تعاونیهای استان نیز از ۱۱۱ هزار و ۷۴ نفر در سال ۱۴۰۰ به ۱۱۹ هزار و ۲۷۸ نفر در شهریور ماه سال جاری افزایش یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: بخش صنعت با سهم ۱۳ درصدی از کل تعاونی‌ها به تعداد ۹۸۶ واحد، بخش مسکن با سهم ۶ درصدی به تعداد ۴۲۹ واحد، بخش معدن با سهم سه درصدی از کل تعاونی‌ها به تعداد ۲۰۳ واحد و بخش فرش دستباف با سهم ۲ درصدی و تعداد ۱۲۴ واحد تعاونی، عمده تعاونیهای فعال خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ۸۲۸ تعاونی تولیدی- توزیعی خراسان رضوی با سهم ۱۱ درصدی از کل تعاونی‌های فعال استان، ۲ هزار و ۲۹۸ تعاونی در بخش خدمات با سهم ۳۰ درصدی، هزار و ۷۳۰ تعاونی در بخش کشاورزی با سهم ۲۳ درصدی و ۹۲۶ مورد تعاونی هم در بخش‌های دیگر استان فعال هستند.

بابایی تعداد تعاونی‌های فعال در حوزه دانش بنیان استان را هشت مورد با ۴۳ عضو و ۴۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۸۴ نفر اشتغال و تعداد تعاونی‌های فعال استان در حوزه توسعه عمران را پنج مورد ذکر کرد.

کد خبر 5575392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha