۸ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۵۹

توسط نشر سولار؛

«خاطرات و مقالات در گذر از خطرات» کنستانتین سیمونف منتشر شد

«خاطرات و مقالات در گذر از خطرات» کنستانتین سیمونف منتشر شد

«خاطرات و مقالات در گذر از خطرات» کنستانتین سیمونف و ترجمه هاشم حسینی توسط نشر سولار منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «خاطرات و مقالات در گذر از خطرات» کنستانتین سیمونف به تازگی با ترجمه هاشم حسینی در چهارصد صفحه توسط نشر سولار منتشر شده است.

این کتاب مجموعه یادداشت‌های کنستانتین سیمونف، نویسنده روسی است که روزنوشت‌های جنگ جهانی دوم را با قلمی شیوا و جذاب به تصویر می‌کشد.

سراسر کتاب بازتاب جان‌فشانی‌های خبرنگاری است که در لباس سربازی، مشاهدات خود را به قلم می‌آورد. سیمونف در لحظه لحظه این کتاب به نقد فرهنگ، سیاست و حتی برخی شخصیت‌های ادبی می‌پردازد. سیمونف که به‌عنوان خبرنگار در جنگ جهانی دوم حضور داشت، مشاهدات و یادداشت‌های خود را از این حادثه ویرانگر برای مخاطب به تصویر می‌کشد. ترانه مشهور «منتظرم باش» شعری است از او که شهرت جهانی پیدا کرده و آهنگ و اجراهای مختلفی از آن صورت گرفته است.

کتاب «خاطرات و مقالات در گذر از خطرات» آیینه فرهنگ روسیه و انسان روسی است، از این رو به کاستی‌ها، تنگ‌نظری‌ها و گاه دستاوردهای نظام روسی و عملکردهای آنان اشاره دارد. این کتاب در سه بخش تنظیم شده است که نویسنده در بخش نخست به روزنوشت‌های جنگ جهانی دوم می‌پردازد و در بخش دوم به دیدارهایی که با نویسندگان و شاعران مطرحی چون ناظم حکمت، نرودا، چارلی چاپلین و… داشته اشاره می‌کند و در بخش آخر به نقش رسالت در هنر می‌پردازد و از این رهگذر یادداشت‌های خود را پیرامون برخی از بزرگان جهان نظیر شولوخف، تالستوی، همینگوی، بولگاکف و مقالاتی پیرامون هنر به رشته تحریر درمی‌آورد.

کد خبر 5576499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha