۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۵۶

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

ایستگاه تمام خودکار اقلیم شناسی اصلاندوز افتتاح شد

ایستگاه تمام خودکار اقلیم شناسی اصلاندوز افتتاح شد

اصلاندوز-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: ایستگاه تمام خودکار اقلیم شناسی اصلاندوز با هدف توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی در سطح استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بعدازظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح ایستگاه هواشناسی اصلاندوز اظهار کرد: نخستین ایستگاه تمام خودکار اقلیم شناسی اصلاندوز با هدف توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی در سطح استان افتتاح شد.

سیاوش محمدی با بیان اینکه این پروژه به مناسبت هفته دولت با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان به بهره برداری رسید، گفت: پروژه هواشناسی اصلاندوز از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی و ملی سال ۱۴۰۰ در مدت کمتر از یک سال احداث شد.

وی افزود: پارامترهای هواشناسی یکی از مهم‌ترین عناصر تأثیرگذار بر روند کشاورزی هر منطقه است و الگوی کشت با توجه به پارامترهای هواشناسی هر منطقه تعیین می‌شود لذا اطلاع از وضعیت باد، بارش و تغییرات دمایی برای کشاورزان مهم است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با هدف خدمت‌رسانی شایسته به اهالی شهرستان اصلاندوز اداره کل هواشناسی احداث ایستگاه تمام خودکار اقلیم شناسی را در اولویت کاری خود قرار داد و خوشبختانه این ایستگاه در کمتر از یک سال احداث و تجهیز شد.

محمدی ادامه داد: از این پس گزارش وضعیت هوا، هشدارها و پیش‌بینی‌های هواشناسی و توصیه‌های هواشناسی کشاورزی شهرستان اصلاندوز به صورت مداوم از بسترهای رسانه‌ای و صدا و سیما در اختیار مردم این منطقه قرار خواهد گرفت و همچنین ارائه اطلاعات هواشناسی برای کاربران بخش‌های مختلف فراهم خواهد شد.

کد خبر 5577464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha