۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۲۷

در اولین سالگرد خروج تروریست‌های آمریکایی؛

طالبان فردا را در افغانستان تعطیل عمومی اعلام کرد

طالبان فردا را در افغانستان تعطیل عمومی اعلام کرد

طالبان با برگزاری مراسم جشن اولین سالگرد خروج اشغالگران غربی به سرکردگی تروریست های آمریکایی از افغانستان، فردا را در این کشور تعطیل عمومی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طالبان فردا چهارشنبه مقارن با خروج آخرین نیروهای تروریست آمریکائی از افغانستان را تعطیل عمومی اعلام کرد.

گروه طالبان با برگزاری مراسمی در چهل‌ ستون واقع در شهر کابل، اولین سالگرد خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان را جشن گرفت.

در این مراسم مقامات طالبان و جمعی از دانش‌ آموزان شرکت کردند.

در محل برگزاری مراسم شعارهای «زنده باد طالبان» و «زنده باد اسلام» سر داده شد.

همچنین پوسترهایی با مضمون «۳۰ آگوست؛ روز استقلال» نصب شده بود.

سخنرانان در این مراسم، ۳۰ آگوست را روز آزادی افغانستان از اشغال و شکست آمریکا اعلام کردند.

گفتنی است، در پی توافق بین ایالات متحده و گروه طالبان در فوریه ۲۰۲۰، روند خروج غیرمسئولانه نیروهای اشغالگر به سرکردگی تروریست های آمریکائی از افغانستان آغاز شد.

طالبان در ادامه مذاکرات با دولت افغانستان در دوحه پایتخت قطر، بسیاری از مناطق افغانستان را از ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ یکی از پس دیگری تصرف کرد.

طالبان با محاصره کابل وارد محله‌ های اطراف آن شده و از دولت خواست که اداره کشور و پایتخت را به صورت مسالمت‌ آمیز به آن‌ ها واگذار کنند.

با خروج اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از این کشور، طالبان وارد ساختمان‌ های دولتی شدند.

گفتنی است که یک سال از خروج کامل نیروهای تروریست آمریکایی از افغانستان و به دست گرفتن قدرت توسط طالبان سپری می‌ شود و این کشور با تبعات دو دهه اشغالگری محور غربی از جمله بحران جدی اقتصادی و انسانی مواجه است.

اشغالگران غربی در سال ۲۰۰۱ به بهانه پناه دادن طالبان به اسامه بن لادن سرکرده گروهک تروریستی القاعده، به افغانستان حمله و این کشور را اشغال کردند.

کد خبر 5577503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha