۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۳۲

معاون تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب:

اَبَرپروژه غدیر آب شرب خوزستان را گوارا می‌کند

اَبَرپروژه غدیر آب شرب خوزستان را گوارا می‌کند

معاون تلفیق و تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب گفت: با افتتاح طرح غدیر زمینه تامین آب بیش از ۶۰ درصد از مردم خوزستان مهیا شده و همزمان پروژه‌های آبی سایر مناطق آبی کشور با سرعت پیش خواهد رفت.

علیرضا الماسوندی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بهره‌برداری از طرح بزرگ آبرسانی غدیر اظهار داشت: اَبَرپروژه آبرسانی غدیر به استان خوزستان، طرحی است که در اولین سفر استانی رئیس‌جمهور به خوزستان مورد تاکید قرار گرفت و یک پروژه عظیم ۳ ساله در کمتر از یک سال آماده بهره‌برداری شده است.

معاون تلفیق و تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشار به ویژگی‌های مثبت طرح غدیر تاکید کرد: بر اساس آخرین جزئیات تصویب شده در این طرح بزرگ آبرسانی، زمینه تامین آب از ۳ منبع عظیم کرخه، دز و کارون برای طرح آبرسانی مهیا شده که اطمینان‌پذیری این طرح را تا حد قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

این مقام مسئول تاکید کرد: با اتمام بهره‌برداری آزمایشی طرح غدیر شاهد حل مسأله اصلی خوزستان یعنی آب شرب به صورت بلند مدت هستیم و می‌شود تضمین داد در صورت مصرف بهینه مردم تا ۲۵ سال آتی خوزستان به مسأله آب شرب مواجه نمی‌شود.

وی افزود: نکته مهم بهره‌برداری از طرح غدیر استفاده از آب دز با شاخص کیفیت کامل عالی برای تامین منابع است.

الماسوندی گفت: با افتتاح طرح غدیر زمینه تامین آب بیش از ۶۰ درصد از مردم خوزستان مهیا شده و لازم به ذکر است پروژه‌های آبی برای سایر مناطق آبی کشور با سرعت به پیش خواهد رفت.

کد خبر 5579258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha