۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۲۰

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

یک و نیم برابر درآمد خانوار صرف مسکن می‌شود

یک و نیم برابر درآمد خانوار صرف مسکن می‌شود

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به آمارهای موجود، بیش از یک و نیم برابر درآمد خانوار صرف مسکن می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران در آئین آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در شهر تهران گفت: در طول تاریخ تمامی اقدامات توسعه بخشی در تهران از جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی آغاز شده است.

وی با اشاره به ساخت مسکن گفت: توجه به هزینه تأمین مسکن از اهمیت بسزایی برخوردار است و میانگین جهانی این عدد ۱۵ درصد است و در ایران مطابق آمار سال ۷۱ تا ۱۴۰۰ از ۳۳ تا ۶۰ درصد نوسان داشته است.

شربیانی اظهار کرد: ۶۰ درصد هزینه زندگی هر خانوار باید صرف تهیه مسکن شود اما این آمار در کشور مطابقت ندارد و با توجه به آمار بیش از یک و نیم برابر درآمد خانوار صرف مسکن می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قیمت مسکن و بازار عرضه و تقاضا گفت: اثر موئلفه های اقتصاد بر مسکن منجر به تبدیل مسکن به الگویی مجلل شده است.

شربیانی به اشاره به ساخت مسکن در تهران گفت‌: مدیریت شهری مطابق با قانون به بحث ساخت مسکن وارد شده است و با تشکیل قرارگاه مسکن این اقدام ملی را تسهیل بخشیده است.

وی درباره نفرآباد گفت: ۳۰ سال واماندگی منجر به ایجاد شرایط زشت و نامتناسب در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی شده بود، نفر آباد یکی از هویت‌های تهران است و بر همین اساس اولین مصوبه ما در شورای شهر تأمین منابع برای نفر آباد بود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مشارکت دادن مردم در اداره امور یکی از مهمترین شعارهای مدیریت شهری تهران است و درباره نفر آباد نیز از مشارکت مردم کمک گرفتیم و هم اکنون طرح این محله از کمیسیون ماده ۵ خارج شده است.

شربیانی با اشاره به پارکینگ طبقاتی استان عبدالعظیم حسنی گفت: انتظار ما این است بحث کلنگ زنی و احداث این پارکینگ سریع‌تر انجام شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم در بستر تفاهم نامه‌ای نیز از طرفیت استان برای ساخت مسکن در شهر ری بهره ببریم.

کد خبر 5580098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha