۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹

به منظور ارائه خدمات پزشکی از راه دور؛

انعقاد تفاهم نامه استانداری هرمزگان با دانشگاه علوم پزشکی هوشمند

انعقاد تفاهم نامه استانداری هرمزگان با دانشگاه علوم پزشکی هوشمند

تفاهم نامه همکاری استانداری هرمزگان با دانشگاه علوم پزشکی هوشمند با محوریت توسعه هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور (تله مدیسین) با رویکرد توجه به مناطق محروم منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تفاهم نامه همکاری استانداری هرمزگان با دانشگاه علوم پزشکی هوشمند با محوریت توسعه هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور (تله مدیسین) با رویکرد توجه به مناطق محروم امروز با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت و دکتر آرش خجسته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منعقد شد.

دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در این مراسم گفت: یکی از وظایف عمده وزارت بهداشت ایجاد امکانات نظام سلامت در مناطق محروم است و با توجه به نیازهای آموزشی، تشخیصی و درمانی در حوزه سلامت مقرر شد تفاهم نامه ای در این زمینه فراهم شود تا در استان هرمزگان این کار به صورت پایلوت اجرا و این خدمات نهادینه شود.

دکتر آرش خجسته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند نیز در این مراسم یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی هوشمند با هدف گسترش فناوری های دیجیتال در حوزه سلامت و آموزش پزشکی فعالیت می کند و طی بازدیدی که از استان هرمزگان داشتیم مشاهده شد که برای برخی از خدمات این استان، دسترسی به خدمات پزشکی و ارائه مشاوره های بهداشتی به صورت فیزیکی و حضوری دشوار است.

وی افزود: با اجرای این تفاهم نامه ارائه خدمات سلامت و مشاوره های پزشکی از راه دور برای بیماران امکان پذیر می شود و با همکاری استانداری وارد فاز اجرایی می شود.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: معتقدم اگر همان راه های گذشته را بخواهیم برویم همان نتایج گذشته را می بینیم. ما در استان هرمزگان دو چالش تحصیل و امور پزشکی را داشتیم.

وی افزود: یکی از چالش های ما بچه هایی بودند که در جزایر زندگی می کردند و در متوسطه دوره دوم ترک تحصیل می کردند که این کار را با هماهنگی آموزش و پرورش به نتیجه رساندیم و مدرسه مجازی ملی را ایجاد کردیم تا مشکل اصلی که ترک تحصیل دختران بود رفع شود. معتقدم برای اینکه بخواهیم ریشه بی سوادی را حل کنیم با رفع بی سوادی دختران امکان پذیر است. زیرا هیچ مادر باسوادی نمی گذارد فرزندش بی سواد باشد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: پزشکی و سلامت نیز دغدغه دیگر ما است که اعتقاد دارم با تغییر پارادایم ها، هرمزگان می تواند پایلوت همه این طرح ها شود. امیدوارم که این طرح ها به جزیره ابوموسی هم گسترش پیدا کند و پیشنهاد می کنم که برای این جزیره طرح ویژه ای دیده شود.

بر اساس این تفاهم نامه همکاری قرار است زیرساخت های مورد نیاز سخت افزاری برای دوراپزشکی و تله مدیسین از سوی استانداری هرمزگان و زیرساخت ها نرم افزاری و پیشتیبانی و ارائه خدمات پزشکی به صورت از راه دور و مشاوره های بهداشتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی هوشمند تامین شود.

کد خبر 5583081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha