۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۴۱

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

پیش‌بینی افت محسوس دمای هوا در اردبیل

پیش‌بینی افت محسوس دمای هوا در اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی دمای هوای اردبیل از عصر امروز شنبه نسبت به روزهای گذشته افت محسوسی خواهد داشت.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: طبق پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی دمای هوای اردبیل از عصر امروز نسبت به دیروز افت خواهد کرد.

وی افزود: جو استان تا فردا نسبتاً ناپایدار است و آسمان نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد تند خزری و مه آلود خواهد بود و در برخی نواحی به ویژه نوار شرقی و مناطق منتهی به استان گیلان توأم با بارش خفیف باران و باران ریزه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه در این مدت احتمال اختلال موقتی در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل وجود دارد، گفت: روز دوشنبه در پاره‌ای از مناطق به ویژه ارتفاعات استان احتمال رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق وجود دارد.

محمدی ادامه داد: از روز سه شنبه با عنایت به تغییر جریانات جوی و جنوبی شدن آنها، شاهد وزش باد تند گرمیج و افزایش محسوس دما به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود و جو استان نیز نسبتاً پایدار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: به مسافران و همشهریان توصیه می‌شود از چرای احشام در دامنه‌ها و ارتفاعات استان و کوچ عشایر اجتناب کرده و از تردد جاده‌ای به ویژه در نواحی کوهستانی بر اثر کاهش دید و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 5586241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha