۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۰۹

معاون جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

اجرای طرح جهش تولید در ۳۵٠ هزار هکتار از دیمزارهای لرستان

اجرای طرح جهش تولید در ۳۵٠ هزار هکتار از دیمزارهای لرستان

خرم‌آباد- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اجرایی شدن طرح جهش تولید در ۳۵٠ هزار هکتار از دیمزارهای این استان درسال زراعی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی میر شامگاه دوشنبه در گردهمایی کشاورزان پیشرو در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها که با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان، مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد؛ اظهار کرد: طرح جهش تولید از سال زراعی گذشته در استان برای اولین بار ابلاغ و اجرا شد و با توجه به خشکسالی و تنش‌های اقلیمی اما عملکرد استان در سال اول زراعی در بعضی از نقاط استان بسیار رضایت بخش بود.

وی افزود: لرستان در بخش اراضی دیم دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی است که با اجرایی کردن طرح جهش تولید می‌توانیم این ظرفیت را تبدیل به فرصت در جهت توسعه و اشتغال پایدار در بخش کشاورزی کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: برای طرح جهش تولید در دیمزارها در استان، ۳۵۰ هزار هکتار در نظر گرفته شده که با ارائه برنامه‌ریزی و سرفصل‌های مناسب در حال اجرایی کردن این طرح هستیم و طبق پیش بینی‌های کارشناسانه در سال ۱۴٠۱ و ۱۴٠۲ شرایط مناسب برای توسعه این طرح وجود دارد.

میر با بیان اینکه در راستای اجرایی کردن طرح جهش تولید در دیمزار نیاز به مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است، گفت: برای تحقق و توسعه این طرح فارغ از تحقیق، مطالعات و آموزش نیازمند امکانات و اعتبارات هستیم که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این زمینه تسهیلات ارزان قیمت و همچنین ادوات کشاورزی و سایر یارانه‌ها را برای کشاورزان و بهره وران در نظر گرفته است و در این شرایط امیدوار به تحقق آن هستیم.

کد خبر 5588114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha