۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰

از یکم تا هفتم آبان‌ماه؛

جشنواره‌ای برای معرفی انگور «هزاوه»/ گردشگران دعوت‌اند!

جشنواره‌ای برای معرفی انگور «هزاوه»/ گردشگران دعوت‌اند!

اراک- رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک گفت: نهمین جشنواره انگور هزاوه از یکم تا هفتم آبان ماه در روستای هزاوه توابع شهرستان اراک برگزار می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی آقازیارتی با بیان اینکه روستای هزاوه از قطب‌های مهم تولید انگور و مشتقات آن است، افزود: این منطقه با توجه به جاذبه‌های گردشگری مذهبی فرهنگی و اقتصادی به عنوان یکی از مناطق مهم نمونه گردشگری روستایی استان است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک با اشاره به اینکه جشنواره انگور هزاوه از یکم تا هفتم آبان ماه در کنار امامزاده سلطان سید احمد روستای هزاوه برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره به منظور معرفی آرایه‌های فرهنگی و بومی مرتبط با انگور و در فصل برداشت این محصول در کنار جاذبه‌های بکر طبیعی و مذهبی روستا برگزار می‌شود.

آقازیارتی خاطر نشان کرد: شیوه‌های سنتی، ابزار و ادوات و رسم‌های بومی متنوعی در زمینه انگور و تولید فرآورده‌های غذایی وابسته به آن در این روستا وجود دارد و به این دلیل برگزاری جشنواره یاد شده در دستور کار بخشداری و دهیاری و شورای اسلامی هزاوه با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جهاد کشاورزی قرار گرفت.

او اضافه کرد: هر ساله مردم سراسر استان و بسیاری از گردشگران کشور برای شرکت در این جشنواره به روستای هزاوه سفر می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود امسال هم استقبال مطلوبی از این جشنواره شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک ادامه داد: این مراسم در قالب گردهمایی بیش از ۳۰ غرفه برای ارائه انگور و محصولات تولیدی از انگور برگزار و به منظور افزایش رونق اقتصادی در این عرصه سایر محصولات محلی نیز در کنار انگور و مشتقات آن در غرفه‌ها ارائه می‌شود.

بنابراین گزارش، در حال حاضر بیش از ۲۰ رقم انگور در هزاوه تولید می‌شود که توجه به ظرفیت تولیدی این محصول و تولیدهای وابسته به آن می‌تواند یکی از منابع قوی درآمدزایی و جذب گردشگر در منطقه باشد.

روستای هزاوه در ۱۸ کیلومتری غرب اراک دارای بافت کوهستانی و آب و هوای مناسب برای باغ‌داری و دارای تاکستان‌های وسیع انگور است.

کد خبر 5611881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha