۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۲

روایت «گروسی» از وضعیت کنونی مذاکرات رفع تحریم‌های ضدایرانی

روایت «گروسی» از وضعیت کنونی مذاکرات رفع تحریم‌های ضدایرانی

مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز به سوالی درباره مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی گفت که این گفتگوها اکنون در «بن‌بست» قرار دارد.

مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی بدون اشاره به انفعال این نهاد و اتحادیه اروپا در قبال تعهدات برجامی خود ادعا کرد که آژانس به دلیل محدودیت‌ هایی که در ماه‌ های اخیر برای دسترسی‌ به تاسیسات اتمی ایران جهت انجام دادن بازرسی‌ ها ایجاد شده، اطلاعات کلیدی و مهمی (درباره فعالیت هسته‌ ای ایران) ندارد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در هفته های پیش اذعان کرد که هم اکنون تمرکز واشنگتن بر مذاکرات هسته‌ ای نیست و توجه دولت این کشور بر حمایت از اغتشاش گران متمرکز است. وی با طرح این ادعا که تلاش‌ ها برای احیای توافق هسته‌ ای به بن‌ بست دیگری رسیده است، اذعان کرد که دولت آمریکا دیگر بر مذاکرات با ایران متمرکز نیست و به جای آن بر حمایت از اغتشاش گران متمرکز شده است.

علی‌رغم این اظهارات رابرت مالی، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین با ابراز امیدواری نسبت به احیای توافق هسته‌ای با ایران گفته است که بهانه‌ ای برای تأخیر و تعویق در احیای این توافق وجود ندارد.

پیش‌تر، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران گفته بود که آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه مقامات ایران اعمال می‌کند که به ادعای او واشنگتن آنها را در «خشونت علیه معترضان» دخیل می‌داند.

در حالی که آمریکا طرفی بوده که با خروج از برجام و نقض تعهداتش وضعیت فعلی پیرامون این توافق را رقم زده و تاکنون از پذیرش تعهداتش برای به سرانجام رسیدن مذاکرات خودداری کرده، سخنگوی وزارت خارجه این کشور مدعی شد: ایرانی‌ها مشخص کرده‌اند که این توافقی نیست که آماده انجام آن بوده‌اند، توافق قطعاً قریب‌الوقوع به نظر نمی‌رسد.

کد خبر 5612928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسين DE ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      از كرامات شيخ ما چه عجب پنجه را باز كرد و گفت يك وجب