۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۹:۴۵

با حضور جمعی از شاعران و مداحان برجسته کشور؛

گرامیداشت «سید رضا موید» در مشهد برگزار شد

گرامیداشت «سید رضا موید» در مشهد برگزار شد

مشهد ـ مراسم نکوداشت شاعر آئینی خراسان رضوی «سیدرضا موید» با حضور جمعی از شاعران آئینی، مداحان و مسئولین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم نکوداشت شاعر آئینی خراسان رضوی «سیدرضا موید» شامگاه چهارشنبه به همت بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در تالار نور مشهد برگزار شد.

در این مراسم بر لزوم شناخت سیره و روش زندگی ایشان تاکید شد، ارادت وی به اهل بیت باعث شده بود توفیقی باشد تا شعرهای هایی چنین تأثیر گذار بسرایند که اکثر مداحان معروف از آنها استفاده می‌کنند.

در این نشست چندی از مداحان و شاعران در وصف سید رضا موید یه شعرخوانی و مداحی پرداختند.

شاعران آئینی از جمله محمد جعفرغفورزاده (شفق)، ولی‌الله کلامی، سید محمدرضا برقعی، سید حسین سیدی، حجت الاسلام جواد محمدزمانی ارادت شأن را به شاعر برجسته اعلام و با کلماتشان آنچه در خور و شاَن استاد بود حق مطلب را ادا کردند.

این مراسم در ادامه با مداحی سیدجعفر ماهرخسار، محمدحسین پویانفر، حاج احمد واعظی و رضا قانع فضای همراه شد، در برخی از اشعار هم نوایی مردم با مداحان صحنه‌ای زیبا را خلق کرد که نشان از دل برآمدن و بر دل نشستن و ارادت قلبی بود.

گفتنی است؛ این برنامه که مورد استقبال پرشوری قرار گرفت به همت بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و با مشارکت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، کانون مداحان و شاعران آئینی، اداره کل اوقاف و امور خیریه مشهد و حوزه مقاومت بسیج شورای شهر مشهد برپا شد.

از استاد سیدرضا موید چندین کتاب شعر از جمله گلهای اشک، نغمه‌های ولایت، جلوه‌های رسالت، سفینه‌های نور، بهار بی خزان، باران نور، منظومه عشق، چکامه عشق و دیوان موید در سه جلد که هر کتاب طوری برنامه ریزی شده که مربوط به چند ماه قمری باشد، به جا مانده است، کتاب گلهای اشک مربوط به ماه محرم و صفر و جلوه‌های رسالت در ولادت‌ها و شهادت ائمه اطهار چاپ و منتشر شد، لازم به ذکر است دیوان موید دارای سه جلد است که یک نسخه از آن به کتابخانه امام حسین (ع) اهدا و در کربلا نگهداری می‌شود.

کد خبر 5613090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha