۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۳۹

بدون اشاره به اقدامات خصمانه کی یف؛

«بورل» خواستار پایبندی روسیه به توافق انتقال غلات اوکراین شد!

«بورل» خواستار پایبندی روسیه به توافق انتقال غلات اوکراین شد!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز بی اشاره به اقدامات خصمانه کی یف در قبال مسکو، خواستار پایبندی روسیه به توافق انتقال غلات اوکراین از طریق تنگه‌های ترکیه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه با انتشار مطلبی خواستار پایبندی روسیه به توافق انتقال غلات اوکراین از طریق تنگه‌های ترکیه شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه با ادعای اینکه توقف اجرای توافق انتقال غلات و کود شیمیایی اوکراین از طریق دریای سیاه و تنگه‌های ترکیه از سوی مسکو باعث ایجاد مخاطرات جدیدی در زنجیره تأمین این مواد در سطح جهان خواهد شد، افزود: اتحادیه اروپا خواستار تجدید نظر روسیه در تصمیم خود است.

روزنامه اسپانیایی «ال پایس» پیشتر با استناد به داده‌های منتشره از سوی سازمان ملل و نیز آمار مربوط به ردیابی کشتی‌ها در گزارشی اعلام کرد که دست کم ۳۸ درصد غلات صادر شده از اوکراین به مقصد کشورهای اتحادیه اروپا ارسال شده است، این در حالیست که بر اساس توافق میان روسیه و اوکراین و با میانجیگری سازمان ملل بنا بود این غلات به کشورهای در حال توسعه آفریقا صادر شود.

کد خبر 5620774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • FR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 0
      این حرامیان همواره در حال غارت دیگران و بخصوص کشورهای آفریقایی هستند، توافق مورد اشاره برای جلوگیری از بروز قحطی و کمبود مواد غذایی در کشورهای در حال توسعه بود اما عمده منافع آن به حلقوم کشورهای اتحادیه اروپا رفت.
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 1
      خفه شو کثافت کم کم بوی الرحمن شما هم بلند میشه.