۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷

نفوذ خزنده امارات در سومالی از طریق استخدام ۳ هزار نیرو

نفوذ خزنده امارات در سومالی از طریق استخدام ۳ هزار نیرو

وبگاه میدل ایست آی در گزارشی نوشت: امارات متحده عربی به طور مخفیانه در ناآرامی ها در سومالی نقش آفرینی کرده و اخیراً ۳ هزار جوان سومالیایی را در راستای اهداف خود به کار گمارده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه میدل ایست آی در گزارشی نوشت: امارات متحده عربی به طور مخفیانه در ناآرامی‌ها در سومالی نقش آفرینی کرده و اخیراً ۳ هزار جوان سومالیایی را در راستای اهداف خود به کار گمارده است.

بنابراین گزارش، ارائه شغل مناسب با درآمد خوب به این سه هزار جوان سومالیایی تنها بخشی از برنامه محرمانه امارات متحده عربی در سومالی است.

میدل ایست آی در ادامه این گزارش از آغاز دوره‌های آموزشی برای این جوانان در موگادیشو (پایتخت سومالی) خبر داده و در این باره نوشت: سن و سال جوانانی که از سوی امارات به کار گرفته شده اند از ۱۸ تا ۲۸ سال است، برخی از این جوانان قرار است پس از استخدام برای گذراندن دوره‌های نظامی به مصر اعزام شوند.

بنابراین گزارش با توجه به آمار فقر شدید در سومالی (۷ نفر از هر ۱۰ نفر در این کشور دچار فقر است)، اکثر افراد استخدام شده از خانواده‌های فقیر سومالی بوده اند که پس از گذراندن آزمایشات پزشکی و مصاحبه امنیتی به کار گرفته شده اند.

میدل ایست آی در پایان گزارش خود تصریح کرده که اقدامات امارات و مصر در سومالی با واکنش احتمالی اتیوپی که دارای مرزهای مشترک با این کشور است، مواجه خواهد شد. همچنین قطر و ترکیه که در سال‌های اخیر در سومالی نفوذ کرده اند ممکن است در اثر این اقدامات دچار نگرانی شوند.

کد خبر 5627354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نسیم IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      0 0
      والا آمریکا غرب بیشتر از سومالی حمایت جذب می کنند تا دیگران .