۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی مطرح کرد؛

شناسایی ۱۷۴ نقطه مستعد سیل در استان مرکزی

شناسایی ۱۷۴ نقطه مستعد سیل در استان مرکزی

اراک- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با اشاره به شناسایی ۱۷۴ نقطه مستعد سیل در استان گفت: صدور سند برای برخی رودخانه ها در تعیین حریم ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عزت الله آمره ای در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی با اشاره به شناسایی ۱۷۴ نقطه تقاطعی در استان اظهار کرد: این نقاط در زمان سیلاب احتمال خطر وجود دارد.

آمره ای با بیان اینکه استان مرکزی به جهت تراکم سرمایه گذاری‌های صنعتی و جمعیتی، در کوچک‌ترین سیلاب با چالش روبرو می‌شود، افزود: ۹ هزار کیلومتر طول رودخانه‌های استان و تالاب میقان و آق گل بوده و ۲۸۰۰ کیلومتر رودخانه اصلی وجود دارد که برای ۲۶۰۰ کیلومتر تعیین حریم صورت گرفته و ۱۳۲ کیلومتر رودخانه لایروبی شده و برای ۲۳۷ کیلومتر نیز عملیات میله کوبی حد بستر اجرایی شد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان مرکزی تأکید کرد: برای مطالعه تعیین حریم یک میلیارد تومان و برای ساماندهی نیز ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب شده است.

وی با اشاره به لزوم مدیریت سیلاب در استان گفت: آزادسازی تصرفات، شناسایی نقاط حادثه خیز و سازه‌های تقاطعی و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای این نقاط از اهمیت بالایی برخوردار است.

آمره ای افزود: پس از سیلاب ۹۸ بسیاری از مشکلات روشن شد و ۶۰ درصد اقدامات مؤثر در مدیریت سیلاب و لایروبی به انجام رسیده و در بحث دیواره سازی ها اقدامات همچنان نیاز است

وی گفت: خواستار صدور سند برای برخی از رودخانه‌های استان هستیم چراکه این امر در تعیین حریم و جلوگیری از ساخت و ساز اطراف رودخانه مؤثر خواهد بود.

کد خبر 5628072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha