۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۱۵

نماینده مردم اردبیل تاکید کرد؛

بهسازی رودخانه «بالیقلوچایی» و «نوران‌چایی» اردبیل

بهسازی رودخانه «بالیقلوچایی» و «نوران‌چایی» اردبیل

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات بهسازی و زیباسازی مسیر رودخانه «بالیقلوچایی» و «نوران‌چایی» اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیکزاد در جریان بازدید از عملیات بهسازی نوران‌چایی در اردبیل اظهار کرد: با همکاری شهرداری اردبیل و ستاد مدیریت بحران قرار شده برای هدایت آب‌های این ۲ رودخانه در مسیری مناسب و جلوگیری از هرگونه آلودگی، طرح‌های بهسازی و نوسازی این رودخانه‌های درون شهری در اردبیل انجام شود.

وی تصریح کرد: برای کل پروژه ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که ۴۲ میلیارد تومان آن تاکنون هزینه شده تا مانع از آلوده شدن آب‌های زیرزمینی و هدررفت این منابع باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از شهرهای کشور رودخانه‌های داخل شهر بعد از بهسازی، مرمت و نورپردازی در حوزه گردشگری و جذب مسافران و توریسم داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفته که در این زمینه نیز اقدامات مؤثر در اطراف این رودخانه‌ها آغاز شده است.

نیکزاد افزود: بعد از اتمام عملیات عمرانی پل قدس، انتظار می‌رود کل مسیر رودخانه «بالیقلوچایی» و «نوران‌چایی» به شکل درست و اصولی ساماندهی شده و به تناسب موقعیت شهر اردبیل امکان بهره‌برداری از این منابع فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این ۲ منابع ارزشمند، باید از ظرفیت دریاچه شورابیل نیز به عنوان دریاچه طبیعی در محدوده داخل شهر بهتر از این استفاده کنیم که قطعاً شورا و شهرداری به تناسب طرح جامع در این حوزه فعالیت‌های مثبتی را آغاز کردند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما نیز از طریق وزارت کشور تأمین منابع مالی را انجام خواهیم داد و در حوزه بهسازی و احیای بافت‌های کهن شهری نیز منابع مورد نظر برای ساماندهی این رودخانه‌ها پیش‌بینی خواهد شد.

کد خبر 5630526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha