۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی:

زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیشروترین استان است

زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیشروترین استان است

زنجان-معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیشروترین استان بوده و نخستین واحدهای مسکن در این استان به متقاضیان داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایمان اسلامیان ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان نهضت ملی مسکن بزرگترین پروژه عمرانی در طول تاریخ کشور بوده و به لحاظ کمیت این اَبَر پروژه ۲ برابر مجموع واحدهای مسکونی مهر است، گفت: آمارها نشان می‌دهد اثربخشی و بهره وری فعالیت‌ها در وزارت راه و شهرسازی، تجلی کارآمدی حاکمیت و رضایتمندی مردم خواهد بود.

وی افزود: با اثرگذاری لازم بهره وری و موفقیت‌ها بیشتر به نمایش گذاشته می‌شود و این موضوع مسئولیت فعالان در وزارت راه و شهرسازی را ۲ چندان می‌کند که نقش مهمی را در سپهر اقتصادی و اجتماعی کشور ایفا کنیم.

اسلامیان ادامه داد: اقدام مهم نهضت ملی مسکن در سخت‌ترین دوران کشور از حیث منابع مالی قرار دارد، که بر مبنای اعلام سازمان برنامه وبودجه فقط پنج درصد بودجه عمرانی تخصیص یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه روند کنونی ۲ نیاز مهم را بیش از گذشته الزامی کرده است، گفت: افزایش بهروری در مدیریت منابع امری مهم است در حالی که در گذشته فزونی منابع را داشتیم و آنگونه که باید و شاید استفاده درستی از آن نشد.

اسلامیان با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی مرکز فرماندهی زیرساختی کشور به شمار می‌رود، افزود: بر اساس برآورد انجام شده ۳۰ درصد اقتصاد ملی کشور را به خود اختصاص داده و کارگزار و مجری این ۲ بخش هم وزارت راه و شهرسازی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه منابع دولتی امکان پیشبرد اقدامات به ویژه در ساخت مسکن ملی میسر نیست و مردمی سازی آن اهمیت بیشتری دارد، گفت: وزارت راه و شهرسازی تلاش دارد با توجه به مشکلات مالی با بهره وری بیشتر از منابع استفاده کند.

اسلامیان با اشاره به اینکه شفافیت و عدالت در توزیع فرصت‌ها از مباحث مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است، گفت: بحث فساد ستیزی و شفافیت با بگیر و ببند امکان پذیر نیست، بر این مبنا با ایجاد بستر مناسب می‌توان این کار را انجام داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مهم‌ترین ابزار موفقیت و رکن ایجاد مزیت رقابتی، سرمایه‌های انسانی است، گفت: سازمان‌هایی می‌توانند رقابت داشته باشند که این مزیت آنها در کوتاه مدت قابل تغییر نباشد.

اسلامیان با اشاره به طرح جدید سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر جذب موثر نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی، افزود: این طرح در استان زنجان اجرا خواهد شد لذا دستگاه‌ها برحسب نیازسنجی سازمانی و ارگانی خود نیروی انسانی متخصص و موثر را با فرایندی جدید استخدام خواهند کرد از این‌رو ۱۲ نیروی جدید نیز در راه‌وشهرسازی استان زنجان جذب خواهند شد.

وی افزود: از ابتدای حضور وزیر راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، بحث بهبود معیشت و حقوق کارکنان این وزارتخانه به ویژه در سطح ادارات کل راه و شهرسازی مورد تاکید قرار گرفت و این در حالی است که پایین‌ترین سرانه‌ها را در بین دستگاه‌های اجرایی دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مهندس بیات منش مدیرکل سابق اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از مدیران توانمند، تاثیرگذار و خلاق در سطح کشور است، گفت: مسئولیت‌ها فرصتی برای خدمتگذاری به مردم است و در این میان اداره کل راه وشهرسازی استان زنجان عملکرد خوبی داشته است و خدمات مدیرکل قبلی این اداره جای قدردانی دارد.

اسلامیان با تاکید بر اینکه بدنه وزارت راه و شهرسازی از ظرفیت و توان بیات منش استفاده خواهد کرد و در حوزه‌های مختلف از این توان استفاده لازم را می‌کنیم، افزود: ایثار و وجدان کاری مدیرکل سابق مجموعه در راه و شهرسازی استان بسیار قابل تقدیر است و با تمام توان کار کردند.

در این مراسم اصغر اسماعیلی به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان معرفی و از خدمات چهار ساله مسعود بیات منش مدیرکل قبلی این اداره قدردانی شد.

کد خبر 5631738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha